به گزارش خبرنگار سینما هنرآنلاین؛ نزدیک به یک هفته است که مجلس شورای اسلامی با آرای قاطع وزیران کابینه دولت یازدهم روانه وزارتخانه های خود کرده است. بعد از جلسه های تودیع و معارفه وزیران، نوبت به انتخاب معاونین خواهد رسید.

دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید، صبح شنبه (26 مردادماه) راهی بهارستان شد و کلید این وزارتخانه را از سید محمد حسینی تحویل گرفت و فعالیت های خود را آغاز کرد. در روزهای جاری بحث ها و گمانه زنی ها رسانه ای بر سر انتخاب افراد مختلف برای تصدی معاونت های مختلف مطرح شد، اما علی جنتی طی بیانیه ای این شایعه ها را رد کرد و اعلام کرد که هنوز تصمیمی برای انتخاب معاونین خود نگرفته ام.

طی روزهای گذشته چند تن از سینماگران به سراغ دکتر جنتی رفته اند و نقطه نظرات خود را برای انتخاب رییس سازمان سینمایی مطرح کرده اند که این حرکت حساسیت هایی را برای بخشی از جامعه سینمای ایران ایجاد کرده است.

این درحالی است که دکتر علی جنتی عصر روز پنجشنبه (31 مرداد) با اهالی فرهنگ و هنر دیداری صمیمانه خواهد داشت. قرار است طی روزهای آینده تکلیف سازمان سینمایی مشخص شود اما نام چه کسانی برای تصدی این سازمان پرحاشیه عنوان شده است؟

حجت الله ایویی

شنیده ها حاکی از این است که حجت الله ایوبی نزدیک ترین گزینه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تصدی ریاست سازمان سینمایی باشد. ایوبی مدیری فرهنگی است اما کارنامه سینمایی پرباری ندارد. او از دوستان نزدیک رضا میر کریمی و مجید مجیدی است. براساس شنیده های خبرنگار هنرآنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌وگوهایی را با حجت‌الله ایوبی برای تصدی ریاست سازمان سیمای داشته است.

ایوبی، از دانشگاهیان و مسئولان فرهنگی در ایران و رئیس سابق موسسه فرهنگی اکو است. وی دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لیون ۲ و نیز مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق است. او سمت‌هایی چون مدیرکل آموزش دانشگاه امام صادق، مدیر کل پژوهش های سیاسی سازمان صدا و سیما، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، معاونت اجتماعی وزارت کشور و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار بود. ایوبی از سال ۱۳۸۸ تا 1392 رئیس موسسه فرهنگی سازمان اکو بوده است.

محمد خزایی

محمد خزایی یکی از تهیه کنندگان و مدیران سینمایی است که سابقه مدیریت در حوزه سینما را دارد. بعد از انتخاب وزیر ارشاد نام او به عنوان یکی از گزینه ها برای ریاست سازمان سینمایی عنوان شد. خزایی حضورش را در سازمان سینمایی رد نمی کند و تا امروز درباره تایید این موضوع با هیچ رسانه ای گفت و گو نکرده است.

محمد حسین حقیقی

محمد حسین حقیقی تهیه کننده و فیلمساز سینمای ایران است که نام او هم همانند گزینه های دیگر برای ریاست سازمان سینمایی مطرح شده است.

محمدحسین حقیقی متولد 1339 بیرجند، فارغ التحصیل مهندسی پتروشیمی از دانشگاه پلی تکنیک تهران است. وی فیلمسازی را سال 1354 در کلاس های فیلمسازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد آغاز کرد. از دیگر فعالیت های وی میتوان به مدیر واحد جنگ سیمای جمهوری اسلامی، مدیر سیمای عربی، مشاور فرهنگی معاونت برون مرزی تلویزیون، مدیر امور فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی و تبلیغات ستاد مشترک فرماندهی کل قوا، مدیر کل تولید و پشتیبانی معاونت سینمایی،رئیس مرکز گسترش سینمای تجربی و نیمه حرفه ای، رئیس مرکز گسترش آموزش و توسعه ی نیروی انسانی معاونت سینمایی، مدیر عامل سابق بنیاد سینمایی فارابی و عضو نخستین شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی این شورا است.

رییس سازمان سینمایی یا معاونت سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از بازوهای اجرایی این وزارتخانه محسوب می شود و انتخاب فردی شایسته و کاربلد برای جامعه سینمای ایران از اهمیت ویژه برخوردار است. امید است که دکتر علی جنتی با تدبیر و درایت خود فردی شایسته را برای تصدی این سازمان انتخاب کنند.

انتهای پیام 401/33