مسعود نکویی، رهبر گروه موسیقی کُر مهر وطن، به خبرنگار هنرآنلاین گفت: گروه ما در پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت رتبه اول آهنگسازی را کسب کرد که این رتبه آهنگسازی در سطح ملی برای ما ارزشمند است و خوشحالم و آرزو می‌کنم ای کاش این مسیر را ادامه دهیم.

وی درباره جشنواره اسپانیا توضیح داد: چند سال پیش ما در کره کنسرت داشتیم، از نخستین کنسرت ما طوری استقبال شد که برای ما سه کنسرت دیگر در 3 شهر مختلف کره در نظر گرفتند. یکی از داوران این جشنواره با ما من ارتباط برقرار کرد و ما را به جشنواره اسپانیا معرفی کرد. پس از این که آثار خود را برای فستیوال جهانی کرال بارسلونا ارسال کردیم، پس از 8 ساعت دعوت نامه این فستیوال برای من رسید.

نکویی بیان کرد: گروه کر "مهر وطن" بر اساس مشخصه های خاصی دعوت شده است. کارهای ما برای کشورهای دیگر جذابیت دارد. کارهایی که هارمونی غربی ندارد و مُدال شده است. غربی‌ها گوششان از کارهای کلاسیک خسته شده است و کار ما را موسیقی مدرن می‌دانند.

وی افزود: ما در ساختار موسیقی ایرانی خالت های خاص خودمان را داریم که برای آن‌ها جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اجرای ما با اروپایی‌ها تفاوت دارد و آن‌ها جلو هست. اما با این کیفیت‌های خوب، نوآوری جذابیت بیشتری دارد.

سرپرست گروه مهر وطن گفت: وقتی ما در کره اجرا کردیم چند قطعه از جمله "لیلا و لیلا"، "بادوتِ چادِن سَر مَکن"، "کارونسرا" و "پته" را با توجه به استقبال مردم چند بار تکرار می‌کردیم.

گروه آواز جمعی مهروطن از پهناورترین استان ایران با قدمت بیش از 12 هزارسال و 40 ایل کهن آمده است تا چند گویش از 2500 گویش استان کرمان را در کنار لهجه شیرین کرمانی و به صورت کرال آکاپلا اجرا می‌کند.

این آثار نخستین آثار کرال آکاپلا و کنترپوانتیک تاریخ شرق کشور هستند که با اجرای نخستین کر پولیفونیک تاریخ کرمان هستند.

انتهای پیام/38