رمضان قلی‌نژاد مدیرعامل موسسه بین‌المللی نور‌آفرینان آفاق (مبنا کیش) و برگزار کننده و مجری نمایشگاه مد و لباس کیش درباره برگزاری این جشنواره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این پنجمین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌هایی است که در شانزدهمین جشنواره تابستانی توسط سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شده است. چهار نمایشگاه قبل با موضوعات رواق هنرهای ایرانی، سوغات وصنایع دستی و غذاهای اقوام ایرانی، کتاب و قرآن، اسباب بازی و سرگرمیهای کودکان برگزار شده و پنجمین نمایشگاه به موضوع مد و لباس اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با همت سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری تخصصی بنیاد ملی مد و لباس برگزار می شود و بیست و پنج برند داخلی و طراحان و تولیدکنندگان پوشاک در آن حضور دارند. مانتو مجلسی و اجتماع، مقنعه، پوشش سر و کت و شلوار مردانه و زنانه پوشاکی هستند که در این نمایشگاه عرضه می‌شوند و همه از طراحی‌ها و تولیدات داخل هستند.

قلی‌نژاد افزود: سیاست‌گذاری این نمایشگاه بر پایه‌های فرهنگ‌سازی و توسعه و ترویج پوشش‌های ایرانی اسلامی استوار است. این اولین بار است که در جزیره کیش نمایشگاه مد و لباس برگزار می‌شود و بازدید از آن هم برای کیشوندان و هم برای گردشگرانی که از کل کشور وارد جزیره کیش می‌شوند آزاد و رایگان است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نمایشگاه مد و لباس کیش از شامگاه گذشته 29 مرداد ماه آغاز به کار کرده و تا 7 شهریور ادامه دارد.

مجری نمایشگاه مد و لباس کیش تاکید کرد: اهداف فرهنگی برای برگزاری یک نمایشگاه اهدافی نیستند که به سرعت بشود به آن‌ها دست پیدا کرد. ارتقای فرهنگ پوشش اجتماعی مردم هدف بسیار گسترده‌ای است که با یک نمایشگاه محقق نمی‌شود و ما با برگزاری نمایشگاه در جزیره کیش گام اولیه در این مسیر را برداشته‌ایم. همچنین فضایی که بنیاد ملی مد و لباس درعرصه پوشاک ایجاد کرده یعنی آغاز فرهنگ‌سازی و معرفی این حوزه به اجتماع.

وی با تاکید بر اینکه از گام اول به اندازه همان گام اول انتظار داریم گفت: اگر بخواهیم این امر را در جامعه نهادینه کنیم باید هم سرعت و هم کمیت و کیفیت کار را ارتقا بدهیم. دولت باید از این موضوع حمایت ویژه تر کند و بنیاد ملی مد و لباس با نگاهی جدی‌تر نمایشگاه‌های متنوعی در تهران و مراکز استان‌ها برگزار کند تا مردم سراسر کشور با این بحث آشنا شوند. ما هم در همین‌جا آمادگی خود را برای برگزاری نمایشگاه‌های استانی مد و لباس اعلام می‌کنیم تا با همکاری بنیاد ملی مد و لباس، همین اتفاقی که در کیش افتاد در استان‌های دیگر هم شکل بگیرد.

وی با تاکید به نقش پررنگ رسانه ها در پیشبرد این اهداف گفت: انتظارمان این است که بخش‌های مختلف رسانه‌ها به معرفی این حوزه بپردازند و در امر اطلاع رسانی این نمایشگاه‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

گفتنی است نخستین نمایشگاه مد و لباس جزیره کیش از 29 مرداد تا 7 شهریور در مقابل تالار شهر برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از ساعت 19 الی 24 از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/31