کیانوش بهروزپور رئیس انجمن هنرهای نمایشی همدان در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین با بیان این مطلب گفت: از یک ماه پیش ساخت تئاتر شهر آغاز شده است و تاکنون قسمت عمده مراحل ساخت و ساز آن به پایان رسیده است و تجهیز آن باقی مانده است که پس از مراحل ساخت، تجهیز آن آغاز می شود

وی افزود: تئاتر شهر در مجتمع شهید آوینی همدان قرار دارد و در دل این مجتمع قرار دارد که در صورت تامین اعتبارات قسمت های دیگر نیز به این مجموعه اضافه می شود و گسترش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک پلاتو در حال سخت است. ظرفیت آن هشتاد نفر است. این پلاتو به دو اتاق بزرگ برای رختکن و گریم خانم ها و آقایان مجهز است و می توان از این دو اتاق برای دورخوانی های نمایشنامه هم استفاده کرد؛ علاوه بر این اتاق فرمان مهجز و تجهیزات صوتی و نوری پیشرفته ای برای این پلاتو در نظر گرفته شده است.

بهروزپور بیان کرد: ما سالن های متعددی در همدان داشتیم، مسئله ای که با آن درگیر بودیم پلاتو بود که در آن تنها کار نمایش انجام شود و از لحاظ کمی و کیفی مناسب باشد. البته لازم به یادآوری است که پیش از این پلاتو دیگری وجود داشت که در بلوار واقع شده بود و مشکل تردد داشت اما در پلاتو جدید، افراد می توانند دسترسی بهتر داشته باشند و مسلما استقبال بهتری صورت می گیرد.

وی در پایان بیان کرد:به طور حتم، تاسیس تئاتر شهر در کیفیت و تعداد آثار تاثیر خواهد داشت. محل اجرای تئاتر بسیار مهم است.

این مجموعه نهم شهریور ماه با حضور مسئولان استانی، کشوری و دبیر جشنواره در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/