مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین از ورود به فاز دوم ساخت و تجهیز پلاتویی ویژه نمایش عروسکی خبر داد و بیان کرد: تعمیر و تجهیز پلاتوی در نظر گرفته شده برای نمایش عروسکی در حال انجام است که البته این مهم در دو فاز و مرحله اجرایی شد.

مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر که از سوی حمید شاه‌آبادی معاون امور هنری وزیر ارشاد مسئول پیگیری و انجام این طرح شده است تصریح کرد: مرحله نخست بحث صدور مجوز بود که آقای قالیباف شهردار محترم تهران در وقت مقتضی دستور را صادر کردند و توانستیم مجوز را دریافت کنیم. البته ساختمان مورد نظر یک سری تغییرات اساسی نیاز داشت که به منظور مقاوم سازی صورت گرفت و تا چیزی حدود یک هفته دیگر این مهم حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: تجهیز فنی خانه نمایش عروسکی برنامه بعدی خواهد بود و در این مسیر از کارشناسی افرادی متخصص همچون بهروز غریب‌پور و اردشیر صالح پور بهره مند خواهیم شد.

اوایل تیرماه سال گذشته در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی بود که قادر آشنا رئیس مرکز هنرهای نمایشی وعده صاحب‌خانه شدن تئاتر عروسکی را داد و با حکم معاون هنری وزیر ارشاد این مهم تا پیش از دو ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد.

خانه نمایش عروسکی در ساختمان ضلع غربی تالار وحدت قرار دارد.