به گزارش هنرآنلاین، مراسم تشییع پیکر استاد بهروز یوسفی از هنرمندان و آهنگ‌سازان معروف کرمانشاهی، روز گذشته، 28 مرداد، از مقابل تالار غدیر کرمانشاه بر روی دستان مردم هنر دوست و هنرمندان کرمانشاهی تا باغ فردوس تشییع و در خاک آرام گرفت.

در این مراسم حجت الاسلام محمد آفتابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، سهیل دینوری رئیس اداره امورهنری استان، شهاب متقی فر رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه، جمعی مسئولان و مردم کرمانشاه حضور داشتند.

یوسفی یکی از آهنگسازان معروف کرمانشاهی واز پیشکسوتان موسیقی ایرانی و نوازنده چیره دست سنتور بود که در اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت 25 مرداد آخرین ملودی ملی و میهنی خود را نواخت و سحرگاه 26 مرداد به دلیل فشارخون دعوت حق را لبیک گفت.

آثار به یاد ماندنی استاد یوسفی در حوزه جهاد و مقاومت و موسیقی‌های انقلابی و میهنی بدون تردید یکی از به یاد ماندنی‌ترین آثار هنری کرمانشاه و ایران خواهد بود.

گفتنی است، سید بهروز یوسفی در سال 1331 در شهر کرمانشاه متولد شد. وی سال‌ها عضو گروه آوا به سرپرستی ابراهیم احمدی بود و همچنین سابقه عضویت در شورای شعر و موسیقی صدا و سیمای کرمانشاه را نیز در سوابق خویش داشت.

این هنرمند تنظیم آهنگ‌های زیبایی همچون "جشن شادی" (با صدای زنده یاد حشمت اله لرنژاد) را در کارنامه هنری خویش دارد و بسیاری از کارهای او هم اکنون در آرشیو موسیقی صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نگهداری می‌شود. این نوازنده مطرح سنتور در سال‌های اخیر عضو گروه پیشکسوتان کرمانشاه به سرپرستی استاد خلیل چاله چاله بود.

پایان پیام/