مریم زندی هنرمند پیشکسوت عکاس در گفت وگو با خبرنگکار تجسمی هنرآنلاین گفت: سال 1380 خیلی اتفاقی زمانی که داشتم از یک کارگاه شیشه عکاسی می کردم؛ به شدت علاقمند این رشته هنری شدم و به صورت خود آموخته شروع به ساخت شیشه کردم و پس از آن در قالب دو نمایشگاه در سال 81 و 82 مجموعه ای از شیشه های رنگی ام را در گالری گلستان به نمایش گذاشتم که با استقبال خوبی روبرو شد.

وی افزود: تا سال 85 به صورت مستمر شیشه می ساختم و آثارم مخاطب خاص خودشان را داشتند اما به مرور با زیاد شدن فعالیت های عکاسی ام فرصتی برایم فراهم نشد که آثار جدیدی خلق کنم، اما با پیشنهاد لیلی گلستان تصمیم گرفتم که در اسفندماه مجموعه جدیدی از شیشه هایم را پس از 10 سال به نمایش بگذارم.

به گفته زندی مجموعه شیشه های که او می سازد جنبه کاربردی دارند و شامل لوستر، چراغ، گلدان، ظرف و ظروف است. تفاوت عمده آثار او با شیشه هایی که سایر هنرمندان می سازند در نوع رنگ گذاری آنها است و طراحی هایی که بر روی این آثار انجام می شود.

وی درباره برپایی نمایشگاه عکس هایش گفت: همچنین دی ماه قصد دارم که مجموعه جدیدی از عکس های طبیعت ایران را به نمایش بگذارم، اما هنوز از هیچ گالری برای این نمایشگاه وقت نگرفته ام.

زندی که سالهاست مشغول کار بر روی مجموعه عکس هایی از موسیقیدان های ایرانی است؛ ابراز امیدواری کرد که در سال جاری بتواند این کتاب را به همراه دو کتاب دیگر در زمینه عکاسی منتشر کند.

همچنین زندی طبق روال هر ساله اش همزمان با برپایی نمایشگاه عکس اش؛ سالنامه تصویری سال آتی را نیز در اختیار علاقمندان آثارش می گذارد.

انتهای پیام/ 320