به گزارش هنرآنلاین، سیف الله پویا راد مدیر دو سالانه نقاشی جشنواره دامون فر در گفتگویی درباره این کارگاه های "بازی رنگ ها" گفت: مثل همیشه ورک شاپ های ویژه کودکان دامون فر با طراحی و مدیریت خانم یاسمین سینایی برنامه ریزی و اجرا شده است که در آن اشاعه نوعی آموزش همگانی هنر مدنظر است. در این کارگاه ها تلاش می شود با متدهای روز آموزش نقاشی و نیز در اختیار قرار دادن محصولات روز هنری دنیا منطبق با سنین مورد نظر سطح دانش و آگاهی خانواده ها نسبت به اهمیت هنر ارتقا یابد.

پویا راد افزود: گسترش شور و نشاط یکی از دستاوردهای مهم حضور هنر در متن جامعه و همچنین خانواده است و ما امیدواریم با برپایی رویدادهای هنری در مقاطع سنی کودکان، نوجوانان و جوانان بتوانیم این مهم را به جامعه فرهیخته ایرانی یاد آور شویم. من خوشحالم که چهره های شاخص هنر ایران با درک این هدف والای دامون فر به ما در این راه کمک مستمر و شایان توجه ای مبذول می دارند.

یاسمین سینایی مدرس پیشرو آموزش نقاشی کودکان (و البته مجسمه ساز صاحب سبک ) در مورد شروع فعالیتش در ورک شاپ های جشنواره تجسمی دامون فر گفت: این کارگاه ها همزمان با جشنواره تجسمی دامون فر در سال 85 آغاز به کار کرد. پس از مدتی که از برگزاری این ورک شاپ هاگذشت، احساس کردم تا اندازه زیادی افراد به این نوع کارگاه های آموزشی نیازدارند در واقع از همان موقع تصمیم به تشکیل یک گروه در این زمینه گرفتم، با گروه "موزه ای در چمدان" در زمینه های مختلف و در کارگاه های گوناگون فعالیت داشتیم، پس از آن دربرگزاری ورک شاپ های جشنواره تجسمی دامون فر نیز همکاری کردیم.

سینایی درمورد کارگاه تخصصی آموزش پیشرفته نقاشی "دامون فر" ویژه کودکان و نوجوانان که از 28 تیرماه در فضای باز خانه هنرمندان در حال اجراست گفت: عنوان این کارگاه ها "بازی رنگ ها" است و شامل چهار غرفه "بازی های چشمی"، "رنگ سرد"، "رنگ گرم" و "غرفه مهارت های دستی برای مادران" با استفاده از محصولات "کانسون" و "پ ب او" است. از آنجایی که شرکت فابر کاستل به حفظ محیط زیست اهمیت ویژه ای می دهد و امسال دویست و پنجاهمین سالگرد این شرکت است، هر روز یک موضوع در ارتباط با طبیعت را با عدد 250 تلفیق می کنیم که تا به امروز شاهد نتایج تصویری بسیار خوبی از کودکان و نوجوانان بوده ایم.

او در ادامه اضافه کرد: کارگاه های آموزشی جشنواره تجسمی دامون فر هر دو سال یکبار در فصل تابستان برگزار می شود و امکان کسب تجربه های مختلف را به مخاطبان می دهد. استقبال از این کارگاه ها نشان داده است که تا اندازه زیادی برای مخاطبان مفید و بسیار جذاب بوده است.

او با اشاره به کارگاه مهارت دستی ویژه مادران که با استفاده از محصولات "کانسون" و "پ ب او" به آنها آموزش داده می شود گفت: سه سال است که کارگاه آموزش مهارت دستی ویژه مادران به غرفه های آموزشی ما اضافه شده است، این بخش جزء موفق ترین قسمت های کارگاه های آموزشی ما محسوب می شود، در مدتی که فرزندان این مادران درحال یادگیری نقاشی هستند آنها هم مهارت های دستی به ظاهر ساده که بسیار بر روی آنها فکر شده است و جنبه تزیینی دارد را آموزش می بینند. در این آموزش ها از وسایلی استفاده می کنیم که گرانقیمت نباشند و قابل دسترس و اجرا برای همه افراد باشند. به همین دلیل مادران با رغبت بیشتر در این کارگاه ها شرکت می کنند زیرا هم فرزندانشان آموزش های مفیدی در زمینه نقاشی می بینند و هم خودشان در کارگاه ها ی مهارت دستی مهارت های تازه ای را یاد می گیرند.

از نظر سینایی نباید آموزش هنر را با قصه گویی بیش از اندازه آلوده کرد بلکه باید آموزش تجسمی را بوسیله تصویر جلو برد و حرف زدن را تا جایی که ممکن است کمتر کرد، او در مورد آموزش هایی که در این ورک شاپ ها به کودکان می دهند گفت: با وجود آنکه این ورک شاپ جزء کارگاه های گذری محسوب می شود و کودکان به عنوان عابر ساعتی را در آن ها می گذرانند، ابتدا ما صحبت های کوتاهی با آنها می کنیم و نمونه هایی را به آنها آموزش می دهیم بعد از آن بیشتر سعی می کنیم در حین کار هدایتشان کنیم. با آنکه تایم این نوع کارگاه ها بسیار محدود است و جنبه سرگرمی آن بیشتر است اما ما کارهای بسیار خوبی را از این کودکان شاهد بودیم.

او در آخر از مسئولین خانه هنرمندان که تا اندازه زیادی در برگزاری این کارگاه ها کمک کردند تشکر کرد و گفت: حمایت و همکاری خانه هنرمندان از این کارگاه های آموزشی قابل تحسین است. استقبال از این کارگاه ها توسط مردم با توجه به گرمای هوا بسیار خوب بوده است، در این گرمای تابستان که هیچ برنامه ای ویژه کودکان نیست کارگاه های آموزش نقاشی دامون فر در فضای باز خانه هنرمندان بسیار مفید واقع شده است. تجربه آموزش نقاشی در این سالها به من نشان داده است که مردم تا اندازه زیادی مشتاق یادگیری هنر به شکل صحیح هستند، فکر می کنم جشنواره تجسمی دامون فر با همکاری شرکت فابر کاستل توانسته بهترین امکانات را در این زمینه در اختیار مردم قرار دهد.

کارگاه تخصصی آموزش پیشرفته نقاشی "دامون فر" ویژه کودکان و نوجوانان هر روز از ساعت 30 /17 تا 30 /20 در فضای باز خانه هنرمندان برپا می شود که تا 27 مرداد ماه ادامه دارد و حضور همه علاقمندان در آن آزاد و رایگان است .

انتهای پیام/

65/