به گزارش هنرآنلاین؛ "سیدمحمد حسینی" در نشست و ضیافت افطار با شعرا و اهالی شعر و ادب فارسی با بیان این مطلب گفت: از اینکه در چند سالی که در خدمت دوستان فرهنگی و شعر وادب فارسی کشور بودم خوشحالم و از همکاری‌های شاعران عزیز در این مدت تشکر می‌کنم.

حسینی به تشریح برخی از برنامه‌های دوره وزارتش در حوزه شعر و ادب فارسی اشاره کرد و افزود: کارهایی که انجام داده‌ایم، همه‌اش وظیفه بوده و امیدواریم در دولت یازدهم گام‌های بلندتری برداشته شود و حداقل این کارهایی که انجام شده استمرار پیدا کند.

وی همچنین از نهادها و دستگاه‌های همکار در برپایی برنامه‌های شعری دوران وزارتش از جمله حوزه هنری، سپاه و بسیج قدردانی کرد و گفت: جشنواره شعر فجر در دولت نهم آغاز شد و خوشبختانه استمرار پیدا کرد.

به گفته وی ما دو دوره همایش شاعران ایران و جهان را برگزار کردیم، دبیرخانه شعر آیینی را تشکیل دادیم، جشنواره‌های شعر علوی، شعر فاطمی، شعر عاشورایی، شعر رضوی، شعر انتظار و دهمین پیشوا (جشنواره شعر امام‌هادی(ع)) را برگزار کردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: اعزام شاعران به مناطق مختلف کشور در موارد متعدد از دیگر اقدامات ما بوده است.

حسینی اضافه کرد: برای تکریم شاعران جلسات مستقلی برگزار شده است، همچنین برای نام‌آوران شعر فارسی مثل حافظ، مولوی، فردوسی، عطار و خیام هر سال برنامه داشته‌ایم، وی گفت: امسال هم 10 تیر را به عنوان روز صائب در تقویم گنجاندیم که از سال آینده در این روز برنامه‌هایی برپا شود.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: برای سنایی غزنوی و پروین اعتصامی هم جشنواره‌ها و مراسم‌هایی برگزار شده، همچنین برای کمال‌الدین خجندی در شهر خجند تاجیکستان و برای عمان سامانی در برج میلاد برنامه برگزار کردیم، برای قیصر امین پور دو مرتبه در گتوند برنامه برپا کردیم و همچنین برای نصرالله مردانی برنامه‌ای در کازرون برگزار شد.

حسینی آیین بزرگداشت برای مختومقلی فراقی در گلستان، سپیده کاشانی در کاشان، طاهره صفارزاده در کرمان، سلمان هراتی، مرحوم معلمی، استاد محمود شاهرخی، شاهرخ اورامی، احمد عزیزی و زنده یاد قهرمان و استاد یحیوی در اردبیل را از دیگر برنامه‌های بزرگداشتی برشمرد که طی سالهای گذشته برگزارشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ادامه از بزرگداشت مشفق کاشانی در هفته آینده در کاشان خبر داد و از تمام شاعران برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

وی اظهار داشت: در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها هم برنامه‌های مختلفی برای شاعران برگزار شده است که از جمله آنها بزرگداشت عسگر شالیزاده ،استاد غفاری، علیرضا قزوه و سیمیندخت وحیدی بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از چاپ و انتشار مجموعه شعرهای شاعران را نیز از اولویت کاری خود در دوران وزارتش خواند و با اشاره به راه‌اندازی موزه مفاخر در تبریز گفت: فاز دوم این موزه به نکوداشت شعرا اختصاص یافته است.

حسینی در خاتمه سخنانش گفت: اگر کوتاهی در این حوزه صورت گرفته است من عذرخواهی می‌کنم ولی این را به یقین می‌گویم که شعر در اولویت کاری ما بوده است و امیدوارم با همت شما شاعران عزیز گام‌های بلندتری در آینده در این حوزه برداشته شود.

در ادامه این مراسم همچنین مصطفی محدثی خراسانی، محمدعلی بهمنی، سعید بیابانکی، رستم عجمی (از تاجیکستان)، غلامعلی حدادعادل، محمدمهدی سیار، خانم موسوی (از افغانستان)، بیژن ارژن، حمیدرضا شکارسری، فاطمه طارمی، فاضل نظری، مهدی مظاهری، میلاد عرفان‌پور و حمید هنرجو شعرخوانی کردند.

مشفق کاشانی، حمید سبزواری، عباسعلی براتی‌پور، موسی بیدج، محمدرضا عبدالملکیان، محمدسرور رجایی، صادق کرمیار، محسن مومنی شریف، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، مهدیه الهی قمشه‌ای، عرفان نظرآهاری، اسماعیل آذر، عبدالرحیم سعیدی‌راد، حسین اسرافیلی، مصطفی امیدی، جواد محقق، رضا اسماعیلی، غزل تاجبخش ، سعید حدادیان،ابواقاسم حسین جانی، محمود دست پیش از دیگر چهره‌های ادبی حاضر در مراسم و نشست بودند.

در پایان این مراسم لوح‌های تقدیر و هدایایی به رسم یادبود در تجلیل از وزیر ارشاد از سوی شاعران ، پیشکسوتان عرصه شعر و ادب فارسی به وی اهدا شد.

انتهای پیام/31