به گزارش هنرآنلاین؛ طاهر شیخ گفت: در این دوره حدود 80 مجسمه‌ساز خارجی آثارشان را در جشنواره شرکت داده‌اند. مقاومت یک موضوع انسانی است و بازتاب آن در همه جای دنیا در کار هنرمندان انعکاس دارد.

او واکنش هنر جهان به مفهوم مقاومت را خوب و عمیق توصیف کرد و افزود: در تمامی رشته‌ها شاهدیم که هنرمندان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و در حوزه مجسمه‌سازی هم این‌گونه بوده است. در این دوره ما شاهد رشد حضور هنرمندان از کشورهای مختلف دنیا هستیم.

عضو هیات علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران دغدغه هنرمندان نسبت به مقاومت را با ارزش خواند و گفت: در این دوره کمیت و کیفیت آثار رسیده در حوزه طرح‌های حجمی رو به رشد بوده است. البته چون مجسمه‌سازی هنر تقریبا گرانی است و نیاز به مصالح مختلف دارد، کیفیت آثار متفاوت است. هنرمندان در آثار خودشان با استفاده از مفاهیم گاه ملموس و گاه تمثیلی توانسته‌اند روایت‌های گوناگونی در این زمینه داشته باشند.

شیخ‌الحکمایی فعالیت مداوم دبیرخانه جشنواره را ضروری دانسته و اظهار داشته: باید برای آثاری که در این چند دوره به جشنواره رسیده است برنامه‌ریزی شود. دایر کردن موزه‌ها و نمایشگاه‌های دیگری که به صورت چرخشی در سراسر ایران و جهان برگزار شود، به روند رو به رشد جشنواره کمک می‌کند. لازم است که با برپایی نمایشگاه‌ها در طول سال مفهوم هنر مقاومت را زنده نگهداریم.

دبیر بخش طرح‌های حجمی جشنواره هنر مقاومت در پایان گفت: هنر مقاومت حوزه پویایی است که توجه بیشتر مسئولان فرهنگی کشور را می طلبد. باید با حمایت مادی و معنوی از آن مفاهیم این حوزه را به سمت درونی شدن هر چه بیشتر در بین عموم مردم پیش ببریم.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت آذر ماه امسال توسط بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در 12رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی،انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی و پژوهش‌های علمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/320