به گزارش هنرآنلاین، بیژن ارژن 9 دی ماه 1348 در کرمانشاه متولد شد و دارای دیپلم تجربی است؛ تا 3 سالگی در شهرستان سراب ساکن بوده و مدتی را نیز در شهرستان سرپل ذهاب زندگی کرده است و پس از آن از سال 1355 تاکنون در کرمانشاه ساکن است. اولین کتاب او یک دفتر رباعی به نام "پیراهنی از آه برایت دارم" است که در سال 1374 در انتشارات باغ ابریشم به چاپ رسیده است.

وی با گروه‌های متعددی همچون حوزه هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، واحد فرهنگی بنیاد شهید» همکاری داشته است و معتقد است که موفقیت یک شاعر در تأثیرگذاری‌اش بر شاعران جوان دیگر است.

از آثار این شاعر می‌توان با رنگ انار (مجموعه‌ای از رباعی و غزل) ، بی‌هم شدگان (مجموعه رباعی) اشاره کرد.

حبیب الله بخشوده نیز یکی از هنرمندان و شاعران استان ایلام است. بخشوده در سال1348 در شهر ایلام متولد شده و تحصیلات خود را تامقطع فوق لیسانس ، در رشته زبان و ادبیات فارسی ادامه داده است. این هنرمند در حال حاضر استاد دانشگاه استان ایلام است.

بخشوده مدت 20 سال است که در زمینه شعر فعالیت دارد و از سوابق فعالیت‌های ادبی وی می‌توان به مسئولیت انجمن شعر کردی (هانا )، ارتباط با صداو سیما و شورای شعر ارشاد را بیان کرد. وی در بسیاری از مسابقات شعر کشوری شرکت و مقام‌هایی را کسب کرده است. نقد شعر سپید پایداری با عنوان "درنگ هنوز"به عنوان کتاب سال از این هنرمند به چاپ رسیده است .

مجموعه شعر "باران بر گورهای کهنه اریب می‌بارد" سروده حبیت الله بخشوده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

کامبیز کریمی شاعر و روزنامه نگار سنندجی کرد زبان است، از او تاکنون آثاری نظیر تبعید 182 هزار رویا (مجموعه شعر شاعران نامدار کرد)، دوایین چرکه کانی ژیانی چوله که یه ک (شعر)، گدار تاریکی (بررسی و تحقیق شعر فرهاد شاکلی)، چهارده رئیس جمهور (بررسی شعر شاعران قرن بیستم) و ... منتشر شده است.

رحیم لقمانی نیز دیگر نویسنده سنندجی است. وی متولد 1340 و فارغ‌التحصیل رشته زبان وادبیات فارسی و دبیر ادبیات در دبیرستان‌های سنندج است.

تألیف مجموعه شعر کردی زامستان(زخمستان) ، ترجمهٔ داستان‌های کوتاه یلماز گونای (فاشیزم چیه) به زبان کردی، چاپ چندین مقاله درباره مسائل ادبی کردی در مجلات کردی کردستان ایران وعراق از فعالیت‌های ادبی وی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/38