به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، شامگاه گذشته (12 مرداد) آیین گشایش نمایش "کابوس‌های خنده‌دار برای روز یه چندهایی هم برای شب" با حضور هنرمندان سینما و تئاتر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مسعود فروتن به پشت تریبون آمد و گفت: من امشب کار نسبتا سختی دارم برای سخرانی، داوود رشیدی، پری صابری و دیگر بزرگان در این جا حضور دارند، این بزرگان نمایش کشور حرف‌های هستند و سخنوری در برابر این بزرگان سخت است. درگذشت محمود استاد محمد و مرشد را به پیشگاه جامعه هنری کشور تسلیت میگویم.

فروتن در ادامه گفت: قرار است رضا حداد امشب نمایشی را با عنوان "کابوسهای خنده‌دار برای روز یه چندهایی هم برای شب" روی صحنه ببرد که در این نمایش بازیگران جوانی به ایفای نقش می‌پردازند. رضا حداد از گارگردان خوب عرصه نمایش کشور است و کارهای او به یاد ماندنی است.

در ادامه رضا حداد گفت: امیدوارم که این نمایش اتفاق جدیدی در عرصه تئاتر باشد و ارتباط تازهتری میان من و شما باشد.

امیدوارم دولت جدید به هنرمندان تئاتر نگاه وِیژه ای داشته باشد

دکتر مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان در آیین افتتاح نمایش "کابوس‌های خنده دار برای روز یه چندهایی هم برای شب" گفت: امشب منت گذاشتید و به بهانه اجرای این نمایش به خانه هنرمندان آمدید. در گذشت محمود استاد محمد بازیگر و کارگردان نام آشنای تئاتر کشور را به پیشگاه جامعه نمایش کشور تسلیت می گویم. نسل های متفاوتی با آثار استاد محمد همراه شدند و خاطرات او با ما همراه است. روحش شاد و نام و خاطره او در میان ما جاوید باد. دکتر سرسنگی در گذشت مرشد ترابی را از بزرگان نمایش و آیین سنتی را تسلیت گفت.

سرسنگی اضافه کرد: امروز روز ویژه ای در تاریخ کشور بود و رییس جمهور منتخب مردم از امروز فعالیت های خود را آغاز کرد. من از سوی تماشاخانه ایرانشهر آغاز فعالیت های دکتر روحانی و تیم همراهشان را تبریک می‌گویم و امیدوارم دولتمردان جدید نگاه ویژه‌ای به هنرمندان تئاتر کشور داشته باشند و در مسیر توسعه فرهنگی این هنر گام بردارند.

در پایان مراسم داوود رشیدی استاد پیش کسوت بازیگری در جایگاه حاضر شد و زنگ آیین افتتاح این نمایش را به صدا در آورد و گفت: خیلی خوشحالم که امشب در میان شما حضور داشتم و زنگ نمایش دوست عزیزم رضا حداد را به صدا درآوردم.

رشیدی ادامه داد: اگر رییس جمهور منتخب مردم، دکتر حسن روحانی صدای مرا می‌شنود از ایشان تقاضا دارم که نگاه ویژه‌ای به هنر نمایش داشته باشند، چون تئاتر تنها هنری است که زنده و پویا می‌باشد و باید بیشتر به آن توجه شود.

هنگام آغاز نمایش رضا حداد نمایش خود را به فاطمه معتمد آریا و باران کوثری تقدیم کرد.

هنرمندانی که در این مراسم حضور داشتند عبارتند از: داوود رشیدی،هادی مرزبان، فاطمه معتمد آریا، اسماعیل خلج، اکبر عالمی، پری صابری، حسین پاکدل، فرزاد حسنی، پارسا پیروزفر، شاهرخ دولکو، فرزانه کابلی، هانیه توسلی، گلاب آدینه، مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی، هومن کیایی، مسعود فروتن، نگار عابدی، حبیب رضایی، رویا تیموریان، مسعود ریگان و . . .

انتهای پیام/54/53