به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، فلیکس بونفسکی، الیسا اشتروتسیک، مارکو بروتی، گوونج اوزَل و مارکو کانواچی و... از جمله هنرمندان مطرح و شناخته شده‌ هنر چیده‌مان هستند که با جدیدترین آثار خود در این نمایشگاه حضور دارند.

بنابر این گزارش، فلیکس بونفسکی، هنرمند آلمانی و متخصص زیست فناوری مولکولی، با چیدمان "نزدیک شدن/ دور راندن" به این نمایشگاه آمده است. بونفسکی درباره این چیدمان گفته: "یکی از ایده‌های اصلی این بود که با تکنولوژی، لمس چیزهای غیرمادی را در معرض دید بازدیدکننده‌ها قرار دهیم."

این هنرمند آلمانی در چیدمان "نزدیک شدن/ دور راندن" از مدل‌های فیزیکی برای ساختن گرافیک‌های متحرک استفاده کرده و گرافیک‌هایش برای بازدیدکننده به نوعی تداعی کننده مواد آلی، شکل‌های سیال، شبکه‌های بلوری و پلانکتون‌های ِ اقیانوس‌ها است.

مارکو بروتی و مارکو کانواچی، دو هنرمند ایتالیایی با چیدمان "نبض لندن" در نمایشگاه "سرخ هرگز دنباله رو نیست" حاضر شدند. در این اثر بیننده به کمک گیره‌ای که به گوش او وصل می‌شود ضربان قلب را حس می‌کند. بعد این ضربان تبدیل به عدد شده و به صورتِ صوت، دوباره پخش می‌شود. بروتی در مورد این اثر گفته: "در این چیدمان از بلندگوهای نوسان کننده‌ای استفاده شده که باعث می‌شود کل این ساختاری بلرزد و بعد تبدیل به سیستم صوتی شده و با قطعه موسیقی یکی می‌شود."

الیسا اشتروتسیک نیز از آلمان با هدف کاوش در اهمیت حس لامسه و شناخت بهتر انسان از مواد سنتی ساختمان چیدمانی با عنوان "سرخ محو شونده" ساخته شده از پارچه و چوب را ارائه کرده است. وی در مورد مواد استفاده شده در اثر خود به یورونیوز گفته: "راهی پیدا کردم که چوب را به قطعه‌های کوچک‌تر تقسیم کنم و آن را روی ماده‌ای انعطاف‌پذیر سوار کردم. حاصل کار ترکیبی از این دو ماده است."

چیدمان "کلبه مغزی" اثر گوونج اوزَل از ترکیه، فعالیت مغز را نشان می‌دهد و آن را در طرح معماری متحرکی بازتاب می‌دهد. این هنرمند قصد داشته نشان دهد که چگونه احساسات ما می‌تواند بر محیط شهری ما تاثیر بگذارد. اوزل در توضیح جدیدترین چیده‌مان خود چنین توضیح داده: "سوالاتی نظیر چگونه می‌توانیم فضای شهری را با افکارمان کنترل کنیم یا چگونه می‌توانیم با احساسات خود محیط شهری خود را تغییر دهیم، دغدغه‌های من در خلق این اثر بودند."

گفتنی است، نمایشگاه "سرخ هرگز دنباله‌رو نیست" که از روز ۹ مردادماه جاری در گالری ساچی لندن آغاز شده تا روز ۱۰شهریورماه سالجاری ادامه دارد.

انتهای پیام/32/