به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمد حسینی بیان کرد: تخریب قبور یاران اهل بیت(ع) توسط مزدوران عشق مردم به ائمه اطهار(ع) را نمی‌کاهد و تنها باعث مشغولیت‌هایی برای جهان اسلام می‌شود که جهان اسلام را از دشمن اصلی خود غافل نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که انسان‌های متحجر با اقدامات قبیح چهره زشتی از اسلام را به جهان نشان می‌دهند، افزود: اقدامات این افراد مانند اقدام خوارج در زمان امام علی(ع) است که عده ای جاهل و بی خرد به مهره ای برای پیاده سازی اهداف غیراسلامی تبدیل شدند.

حسینی با بیان اینکه مردم از دیرباز به نمادهای اسلامی علاقه خاصی داشته‌اند، خاطر نشان کرد: مردم متدین ایران مراکزی را که امام رضا(ع) از مدینه تا مرو اقامت داشته‌اند به عنوان مرکزی مقدس برای پیوند با معارف اصیل اسلامی تبدیل کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که تخریب آثار اهل بیت(ع) و دوستداران اهل بیت(ع) نتایج معکوسی به همراه دارد، مطرح کرد: در دوران صدام مردم نمی‌توانستند آزادانه به زیارت قبور اهل بیت(ع) در این کشور بروند اما با سرنگونی رژیم صدام سیل میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) روز به روز برای زیارت قبور آنان بیشتر می‌شود.

حسینی اشاره ای به پدیده اسلام هراسی غرب و موج اسلام گرایی در این کشورها داشت و گفت: در کشورهای غربی روز به روز بر تعداد مساجد و گرایش مردم به اسلام بیشتر می‌شود و مردم بومی این کشورها به عنوان مبلغان و روحانیان دین اسلام در این کشورهای غربی به تبلیغ می‌پردازند.

وی تخریب مظاهر اسلامی توسط مزدوران غربی را نشانه عصبیت آن‌ها از گرایش شدید مردم به اسلام دانست و بیان کرد: در حال حاضر کلیساها در کشورهای اروپایی و غربی تبدیل به مساجد می‌شود و این نشان‌دهنده این امر است که در آینده اروپا در اختیار مسلمان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی راه مقابله با اقدامات ضد اسلامی را ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و افزود: اگر بتوانیم زیبایی کلام و معارف اهل بیت(ع) را به مردم دنیا معرفی کنیم شاهد استمرار موج گرایش به اسلام خواهیم بود.

حسینی با تشکر از رسانه های گروهی در معرفی آثار مرتبط با فرهنگ اهل بیت(ع) و شوق روزافزون مردم در مطالعه این آثار، تصریح کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) باید محوری برای معرفی کتاب‌های ارزشمند در زمینه فرهنگ اهل بیت(ع) باشد و این آثار را مورد نقد و بررسی قرار دهد.

وی هم چنین به فعالیت‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اشاره و تصریح کرد: این بنیاد در طی سال‌ها آثار ارزشمندی را ارائه کرده است که کتاب " همگام با امام رضا(ع) از مدینه تا مرو" یکی از آثار ارزشمند بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که با ارائه اسناد و مدارک و ارائه نظرات و احتمالات باید در خلق این گونه آثار اهتمام ورزید.

وی با اشاره به اینکه مولف کتاب" همگام با امام رضا(ع) از مدینه تا مرو" این کتاب را به شهید آوینی تقدیم کرده است، افزود: عشق به اهل بیت(ع) همگام با معرفت به آن‌ها، در خلق آثار و برکات ارزشمند بسیار موثر است.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم جلیل عرفان منش مولف کتاب‌های " همگام با امام رضا(ع) از مدینه تا مرو"، و " مهاجران موسوی" ، گفت: تاریخ نگاری زندگانی اهل بیت(ع) آنچنان که شایسته آنان باشد افتخاری بزرگ به شمار می‌آید.

وی از انتشار کتاب‌های " همگام با امام رضا(ع) از مدینه تا مرو"،" نسخه عربی کتاب همگام با امام رضا(ع) از مدینه تا مرو " توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس خبر داد و بیان کرد: این کتاب به عنوان کتابی پژوهشی، مسیر هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو را بررسی می‌کند.

عرفان منش از ترجمه کتاب " همگام با امام رضا(ع) از مدینه تا مرو" به زبان‌های فرانسه و انگلیسی خبر داد و گفت: ترجمه این کتاب به دیگر زبان‌ها باعث علاقه شدید مسلمانان دیگر کشورها به ساحت مقدس امام رضا(ع) است.

وی در پایان اشاره ای به کتاب " مهاجران موسوی" داشت و بیان کرد: این کتاب که توسط انتشارات امیرکبیر انتشار یافته است در نوع خود برای اولین بار به زندگانی فرزندان امام موسی کاظم(ع) و علل هجرت آن‌ها به ایران پرداخته است.

در پایان این مراسم از سه عنوان کتاب" همگام با امام رضا(ع) از مدینه تا مرو، نسخه عربی این کتاب و کتاب مهاجران موسوی" رونمایی شد. هم چنین از سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانه قدرشناسی از زحمات وی نسبت به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)در طول خدمت در دولت دهم با اهدا لوح تقدیری از طرف بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تجلیل شد.

انتهای پیام/38