به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، شب گذشته 12 مرداد 1392 تولید کننده های برگزیده عرصه مد و لباس در فرهنگسرای نیاوارن مهمان ضیافت افطاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند. این ضیافت با حضور حمید شاه آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید قبادی مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران معاونت هنری و تولید کننده های برگزیده کشور برگزار شد.

شاه آبادی در بخشی از این مراسم در سخنانی ضمن خوشامدگویی و سپاس از زحمات اهالی تولید کننده های مد و لباس کشور گفت: خوشحالیم که تا به امروز نگاه طراحان و تولیدکننده های عرصه مد و لباس به هم نزدیک شده است. من این نوید را می دهم که بسترهای لازم برای ادامه حرکت در عرصه مد و لباس فراهم شده و دولت یازدهم می تواند بنای توسعه مد و لباس را براساس نیاز مخاطب، بر روی همین بستری که فراهم شده بنا کند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فراهم شدن امکان برگزاری نمایشگاه های مدو لباس از سوی بخش خصوصی، اظهار کرد: این نوید را می دهیم که مسیر لازم برای برگزاری نمایشگاه ها از سوی بخش خصوصی باز شده و به زودی برای متقاضیان این عرصه مجوزهای لازم صادر می شود. شکل گیری بخش استانی برای کارگروه از جمله حرکت هایی است که می تواند به شکل گیری این کار در بخش وسیعی از کشور کمک کند.

وی ادامه داد: امروزه عرصه مد عرصه تفاخر نیست، بلکه در جایگاه اصلی خودش باید نشان ملیت ما باشد. کارهایی که در وزارت ارشاد انجام شده باید بسیار زودتر از این انجام می شد. من از کارهایی که انجام شده احساس رضایت می کنم، اگر چه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

شاه آبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسیری که تا کنون در عرصه مد و لباس کشور طی شده، گفت: نشست ها و صحبت ها نشان می دهد که مسیر طی شده در عرصه مد و لباس کشور درست بوده است. ما سعی کرده ایم که پایه و اساس تولید در کشور هنر هنرمندان طراح باشد.

معاونت هنری ارشاد ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که جوان ما در روزگار امروز مطالباتی در عرصه مد دارد که اگر ما این مطالبات را به درستی پاسخ نگوییم، دیگران برای این نیاز پاسخ گویی می کنند. ما باید نیاز مخاطب را بشناسسیم و براساس این نیاز در مسیر مشخصمان گام برداریم.

شاه آبادی در پایان گفت: امروز جامعه تولید کنندگان کشور یک جامعه یکپارچه است. مهمترین داشته ما در این عرصه حضور جامعه تولید کننده در صحنه است. اگر بخواهیم در عرصه مد و لباس کشور حرکتی اساسی انجام شود باید جامعه تولید کننده به صورت حداکثری در پای کار باشند.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام / 42