به گزارش هنرآنلاین، کرم باقری شامگاه شنبه در بازدید از کلاس‌های طرح اوقات فراغت آبپخش بیان کرد: حوزه فرهنگ و مباحث فرهنگی از دغدغه‌های اساسی است که در سال‌های اخیر مسئولان به آن توجه داشته و اقدامات ارزنده‌ای در این خصوص انجام داده‌اند.

رئیس اداره ارشاد شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: بحث اوقات فراغت جوانان موضوعی اساسی است که همه ساله با فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان در دستور کار مدیران فرهنگی شهرستان قرار می‌گیرد.

باقری بیان داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ساختارهای مهم فرهنگی هستند که اداره ارشاد در گسترده شهرستان دشتستان در اختیار دارد و در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت با مشارکت این کانون‌ها شاهد اقدامات گسترده‌ای هستیم.

وی بیان اینکه 70 کانون فرهنگی و هنری در بخش‌های 6گانه دشتستان فعالیت دارند، عنوان کرد: در گستره دشتستان 70 کانون فرهنگی و هنری فعالیت دارند که نیمی از آنها در مناطق شهری و نیمی از آنها در مناطق روستایی بخش‌های 6گانه مشغول فعالیت هستند.

باقری ابراز کرد: در ماه‌های گذشته با کانون‌های فرهنگی جلسات منظمی برگزاری کرده‌ایم و بر اساس گزارشات ارسالی هم‌اکنون هر کانون فرهنگی حداقل اجرای 4 برنامه فرهنگی، هنری، دینی و ... در زمینه اوقات فراغت را در دستور کار خود قرار داده است و اطلاعات موجود هم‌اکنون حدود 300 برنامه فرهنگی در این شهرستان در حال اجرا است.

وی افزود: سال گذشته بالغ بر سه هزار کودک و نوجوان دشتستانی در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اداره ارشاد مشارکت داشتند و بر اساس آمار اعلامی کانون‌های شهرستان این جمعیت در سال جاری رشد چشمگیری داشته است.

باقری گفت: فعالیت‌های قرآنی از مباحثی است که در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌ها به آن توجه شده و علاوه بر آن در این شهرستان 12 موسسه قرآنی فعالیت دارند که پنج موسسه رسمی و شناسنامه‌دار هستند و پیگیری‌های لازم برای ثبت هفت موسسه دیگر نیز انجام شده است.

رئیس اداره ارشاد شهرستان دشتستان بیان داشت: یک کاسه و هدفدار بودن، تنوع، جذابیت و فضای مناسب اجرای برنامه‌ها، جامعیت، شمول و دربرگیری از مباحثی است که این نهاد در اجرای برنامه‌‌های اوقات فراغت به‌صورت اساسی مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به نقش وسایل ارتباطی در تهاجم فرهنگی دشمنان، عنوان کرد: وجود ماهواره و استفاده ناصحیح از اینترنت و تهاجم فرهنگی موجب انحراف جوانان می‌شود که در برخی صحنه‌ها می‌توان به وضوح شاهد آن بود.

باقری یادآور شد: نظارت مدون و مستمر بر فعالیت‌های اوقات فراغت شهرستان دشتستان از مسائلی است که به‌منظور کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها مورد توجه قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/