نیوشا توکلیان هنرمند عکاس در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین با اعلام این خبر گفت: چند ماه پیش از طرف یک کنفرانس بین المللی که در خصوص تکنولوژی و سیتم های آموزشی در جهان فعالیت می کند وهر سال کنفرانس بزرگی برای با حضور نمایندگانی از سراسر جهان در قطر برگزار می کند به عنوان عکاس این کنفرانس انتخاب شدم و مسولیت سفر و عکاسی از تکنولوژی و سیستم های آموزشی کشورهای مختلف جهان به من سپرده شد.

وی افزود: هفت سال پیاپی است که این کنفرانس بین المللی برگزار می شود و همزمان با برپایی این کنفرانس نمایشگاه و کتابی از عکس هایی که من از سیستم های آموزشی کشورهای مختلف جهان گرفته ام منتشر می شود و مجموعه ای از عکس ها هم به نمایش درخواهد آمد. این برای سومین سال پیاپی است که کتاب این کنفرانس منتشر می شود.

به گفته توکلیان در واقع با نمایش این عکس ها و فیلم هایی که من از نقاط مختلف تهیه می کنم درباره تکنولوژی های آموزشی در جهان بحث می شود و شیوه های موجود مورد بررسی قرار می گیرد.

توکلیان که سفرش را سه روز پیش از قاره آفریقا و کشور غنا آغاز کرد در جریان این سفرعکاسی به پنج قاره و کشورهای دبی لبنان، اردن، سنگاپور مالزی چین آمریکا، برزیل روسیه قطر و انگلیس سفر خواهد کرد و مجموعه عکس های او بهمن ماه در قالب نمایشگاه و کتاب در اختیار پژوهشگران و برنامه ریزان آموزش و پرورش سراسر جهان قرار می گیرد.

این عکاس درباره این که چرا از سوی برگزار کنندگان برنامه ای برای عکاسی از سیستم آموزشی ایران ترتیب داده نشده است گفت: به نظر من برای برگزار کنندگان شرایط گفت وگو با مدیران آموزش و پرورش ایران فراهم نشده است، اما امیدوارم در دیداری که با مدیران این کنفراس دارم بتوانم شرایطی برای عکاسی از سیتم آموزش و پرورش ایران را فراهم کنم.

در این سفر یک دستیار که مسولیت فیلمبرداری از این پروژه را دارد، توکلیان را همراهی می کند.

وی درباره اهمیت این جریان در جریان فعالیت حرفه اش گفت: این پروژه برای آینده فعالیت بین الملی من خیلی اهمیت دارد و قصد دارم به بهترین شکل این مجموعه را عکاسی کنم. همچنین سپرده شدن عکاسی این پروژه بین الملی به من یک پیام بزرگ هم برای هم نسلان و همکاران من دارد که اگر خوب کار کنیم در عرصه بین الملی شناخته می شویم و به ما عکاسی از پروژه های بزرگ نیز سپرده خواهد شد. انتهای پیام/

320