رحمت امینی در گفتگو با خبرنگار تئاترهنرآنلاین اظهار داشت: چهار اثر نمایشی را مد نظرگرفته ام که در یک زمانبندی مناسب اجراهای صحنه ای در سال جاری خواند داشت.

این نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس دانشگاه افزود: تئاتر "یک بزرگداشت باشکوه" به نویسندگی و کارگردانی من در جشنواره تئاتر تک نفره به صحنه رفت و قرار است اسفندماه و پس از جشنواره تئاتر فجر در تئاترشخر اجرا شود.

وی تصریح کرد: نمایشنامه "جیجک علیشاه" یا "اوضاع دربار قاجار" نوشته ذبیح بهروز است که در سال 1301 نوشته شده است،‌ این متن 91 ساله ایرانی و کمدی است.

امینی درباره اجرای عمومی این نمایش گفت: اجرای آن را به تالار سنگلج پیشنهاد کرده ام و با توجه به تم ایرانی این اثر به احتمال بسیار در سنگلج به روی صحنه می‌رود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره دیگر فعالیت های تئاتری خود توضیح داد: متن "همسر چینی" به نویسندگی من، آبان ماه سال جاری در تالار حافظ به صحنه می‌رود و کارگردانی آن را حسن وارسته بر عهده خواهد داشت.

امینی در پایان از ارسال نمایشنامه "بامبوهای ته چاه" به نویسندگی پوپک رحیمی و مسعود میرطاهری خبر داد و گفت: این کار نمایشی کودکانه است که سال ها از نگارش آن می‌گذرد.

انتهای پیام/52/53