فرشته عالمشاه، هنرمند محیطی و نمایشگاه گردان نمایشگاه "Video PERSIArt" در گفت‎وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه "Video PERSIArt" از 13 مرداد ماه به مدت یک ماه در شهر کونگ جو کره و با حمایت گروه هنری یاتو برگزار می‌شود و در آن 26 اثر ویدئو آرت از 27 هنرمند به نمایش در خواهد آمد.

وی درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه نیز توضیح داد: ویدئوآرت یکی از مباحثی است که ما قصد داریم آن را بیشتر از قبل مطرح کنیم. به دلیل آشنایی خودم با گروهای مختلف ویدئو آرت در کشورهای مختلف و استقبال خوب کافل هنری از ویدئوآرت‌‌های ایرانی تصمیم گرفتیم که نمایشگاه‌هایی را در خارج از ایران برگزار کنیم.

این هنرمند درباره سطح ویدئوآرت در ایران نیز اظهار کرد: به جرات می‎توانم بگویم کارهایی که ما در یک فستیوال ایرانی رد می‌کنیم از کارهای هنرمندان دیگر کشورها بهتر است و هرجاکه رفته‎ام اقبال خوبی به آثار ویدئوآرت ایرانی دیده‌ام. همین موضوع موجب شده است که پس از تاسیس سایت ویدئوآرتیست به سمت برگزاری نمایشگاه‎های خارجی برویم.

عالمشاه درباره انتخاب کره برای برگزاری نمایشگاه تازه ویدئوآرت ایران نیز گفت: من خودم یکی از اعضای گروه یاتو هستم. این گروه که البته بیش از 30 سال از فعالیت آن می‎گذرد با هنرمندان ایرانی ارتباط خوبی دارد و در ایران نیز برنامه‌هایی داشته است. بیشتر موضوعاتی که این گروه کره‌ای روی آن کار می‎کند طبیعت‌گرایانه است و برخلاف ما که می پیچیده در مورد طبیعت فکر می‎کنیم، آنها برخورد مینیمالیستی و راحتی با طبیعت دارند. قرار است پس از این نمایشگاه، اعضای این گروه نیز آثار خود را متقابلا به ایران بیاورند تا فضای هنری ایران نیز با آنان آشنا شوند.

وی درباره بخش‌های مختلف نمایشگاه"Video PERSIArt" نیز توضیح داد: این نمایشگاه چهار بخش دارد؛ نخست بخش آزاد که در آن 6 اثر ویدئو آرت شرکت کرده است. بخش دوم دغدغه‌های زنانه نام دارد که در آن نیز 6 هنرمند شرکت کرده‌اند. سومین بخش به 5 اثر با موضوع رابطه انسان و طبیعت اختصاص دارد و در بخش چهارم نیز 9 اثر با موضوع طبیعت‌گرایی و در دو شاخه آب و زمین حضور دارند.

نمایشگاه‌گردان "Video PERSIArt" همچنین با بیان اینکه ویدئو آرت بار اقتصادی چندانی ندارد گفت: اساسا ویدئو آرت در دهه 60 میلادی برعلیه رویکردهای اقتصادی و برای آگاهی رسانی و مخالفت با تبلیغ‌هی تلویزیونی پدید آمد به همین دلیل در ذات خود به مسائل اقتصادی نمی‎پردازد؛ اما از آنجا که هنر بسیار وقت‌گیر و پرهزینه‌ای است امروز سازمان‌های سفارش دهنده یا موزه‎ها مبالغی را به هنرمندان این حوزه می‌پردازند.

به جز فرشته عالمشاه، عاطفه خاص نیز نمایشگاه گردان این نمایشگاه است و در آن آثار کتایون افروز، فرید امین الاسلام، امیر آذر، آلیس استپانیان، مینو ایرانپور، بهار برنا فراز، مرتضی بصراوی،حسین تحویلیان، دنیا حاجی زاده، محمد حسین جعفری، فاطمه دولت آبادی، راحله زمردی‌نیا، فریده شاهسوارانی، ماکان عاشوری، فرشته عالمشاه، مژگان عرفانی، شهیره فروغی، بهنام کامرانی، تارا گودرزی، رزا گلخنی، رسول معرک‌نژاد، عاطفه مهدیانی، فرزانه محمدیان، نوشین نفیسی، آزاده نیلچیانی، سمیرا هاشمی و ندا هویدا به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/ 65/