به گزارش هنرآنلاین، رولینگ گفته که متوجه شده این خبر از شرکت حقوقی راسلز درز کرده، شرکتی که او انتظار داشته اطلاعات در آنجا کاملا محرمانه بماند. او گفته است: "من خیلی عصبانی‌ام و اعتماد من از بین رفته است."

نویسنده مجموعه داستان‌های "هری پاتر" اخیرا رمان "آوای فاخته" نخستین رمان جنایی خود را با نام مستعار رابرت گالبریث منتشر کرد. این کتاب پس از اعلام نام واقعی نویسنده، در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های بریتانیا قرار گرفته است.

جی.کی رولینگ در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر کرده گفته: "افراد خیلی محدودی از نام مستعار من خبر داشتند و اصلا خوشایند نبود که چندین روز در این سرگردانی به سر ببرم که چگونه یک زن که من تا پیش از یکشنبه شب چیزی از او نشنیده بودم، به نکته‌ای پی برده که قدیمی ترین دوستان من از آن خبر نداشتند."

وکلای شرکت راسلز از این بابت، صراحتا پوزش خواسته‌اند. در بیانیه این شرکت آمده که کریس گسیج، یکی از شرکای راسلز، به جودیت کالگاری، دوست صمیمی همسرش گفته است که رابرت گالبریث در واقع جی.کی رولینگ است.

بر اساس این بیانیه، این خبر طی یک گفتگوی خصوصی فاش شده و اعلام این خبر بر مبنای اعتماد زیاد او صورت گرفته است. به نوشته بی.بی.سی، گزارش شده که خانم کالگاری هویت رولینگ را روز نهم ژوئیه از طریق توییتر به خبرنگار ساندی تایمز فاش کرد. در بیانیه راسلز آمده است: "ما در پی اطلاع از این وضعیت بلافاصله کارگزار جی.کی رولینگ را مطلع کردیم."

بر اساس آمار موسسه "نیلسن بوک اسکن" از نسخه کاغذی رمان "آوای فاخته" تا پیش از آنکه نام واقعی نویسنده آن در روز یکشنبه توسط هفته نامه ساندی تایمز فاش شود، فقط پانصد نسخه به فروش رفته بود. چند ساعت بعد از اینکه اعلام شد این کتاب را رولینگ نوشته، "آوای فاخته" در فهرست پرفروش‌ترین کتاب های وبسایت آمازون پنج هزار پله صعود کرد. نسخه دیجیتال این کتاب هم در حال حاضر در صدر فهرست آی‌تیونز (کتابفروشی دیجیتال اپل) قرار گرفته است.

رولینگ قرار است سال آینده کتاب دیگری در ادامه "آوای فاخته" با نام مستعار رابرت گالبریث منتشر کند. جی. کی رولینگ پیشتر گفته بود که ترجیح می‌دهد که پس از "هری پاتر"، آثار دیگرش را با نام مستعار منتشر کند.

انتهای پیام/32/