به گزارش سرویس مد و لباس هنرآنلاین؛نگاهش که می‌کنی دلت می‌خواهد بیشتر راجع به خودش بنویسی تا آدم‌هایی که با دست‌های او دوباره زنده شده‌اند، آخر همه می‌دانند همت، باکری، چمران و آوینی که بودند، اما جوانی که در بین طرفداران متعصب این شهدا و آن دوستداران غرب؛ با شجاعت، لباسی که خود طراحی کرده و روی آن نقش «حاج ابراهیم همت» چاپ کرده را بر تن می‌کند و هیچ‌کدام از حرف دو طرف او را نمی‌ترساند.

برای جوان 22 ساله‌ای که محاسن نرم و چشمان پر از نیرویش آدم را یاد جنگ و بچه بسیجی‌های بی‌ادعا می‌اندازد به‌خصوص وقتی از قهرمانانش مثل باکری، آوینی یا جهان‌آرا حرف می‌زند، انرژی‌اش چند برابر می‌شود. برای او چه کاری بهتر از اینکه با توسل به هنرش، آرمانش را هم گسترش دهد و نمی‌خواهد مایی که بزرگ‌ترین قهرمانان را داریم تبلیغ فلان خواننده سیاهپوستی را بکنیم.

دوست ندارد وقتی همت و چمران و پروفسور حسابی و سهراب سپهری را داریم دنبال فیدل کاسترو، نلسون ماندلا، گاندی و گابریل گارسیامارکز بدویم. می‌گوید: شهدا مال همه مردم ایرانند. مال همه آنهایی است که دل‌شان برای یک‌وجب از خاک این زمین مقدس جان می‌دهد. می‌گوید چرا باید تبلیغات‌مان در مورد جنگ و شهدار اینقدر کلیشه‌ای باشد. دوست دارد عکس قهرمانش، سردار شهید محمدابراهیم همت را روی سینه داشته باشد و در خیابان نشانش بدهد و به بقیه بگوید این آرم من است. او "امید سیفی‌مورودی" خودش حالا یک‌پا چهره است.

یکی از غروب‌های سرد تهران در طبقه دوم ساختمانی که پنجره‌اش رو به حیاط کلیسای «سرکیس» خیابان ویلا باز می‌شود، دفتری تبلیغاتی هست که «امید سیفی‌مورودی» در آن کار می‌کند. صبح همان روز قرار ملاقات را گذاشته‌ایم. گفته که در یک فست‌فود با دوستانش طراحی داخلی انجام می‌دهد ولی خودش را برای عصر می‌رساند.

حالا پشت در هستیم. در را خودش باز می‌کند. امید و دوستانش که گروه گرافیکی «دکمه» را تشکیل داده‌اند، دوستانی مثل همین «علیرضا کرمی» که توی شرکت کنار «امید سیفی» نشسته است، همگی دانشجوی رشته هنر هستند و در دانشگاه قزوین درس می‌خوانند. آنها با محوریت امید کار نو و تازه‌ای را پایه گذاشتند. طراحی و چاپ تی‌شرت‌هایی با عکس سرداران شهیدی که بزرگی‌شان خیلی بیشتر از آنچه است که تاکنون راجع به‌آنها گفته شده. حدود سه سال پیش دانشجوی جوان دانشگاه مولانای قزوین مقابل کارمندان حراست دانشگاه از تی‌شرت آستین‌کوتاهی که خود او روی آن حروف فارسی چاپ بود، دفاع می‌کرد. آن زمان به یکی از کارمندان گفته بود: "به‌جای آنکه به لباس من که روی آن شعری فارسی نوشته شده گیر بدهید".

اما امید سیفی، ثابت‌قدم‌تر از این حرف‌ها به‌نظر می‌رسد:قبول نکردم و اولین تی‌شرتم که عکس شهید همت را داشت و عبارت "HERO "یا همان قهرمان زیر آن نوشته شده بود چاپ کردم و پوشیدم. یکی از دوستانم خیلی به من کمک کرد و در واقع سه تی‌شرت دیگر هم طراحی و چاپ کردم. وقتی تبلیغات و برنامه‌های حزب‌الله را در لبنان می‌بینم، حیفم می‌آید که ما جوانان‌مان را با تبلیغات دهه شصتی در مقابل غربی‌ها که به روز عمل می‌کنند، تنها گذاشتیم.

انتهای پیام/62