به گزارش هنرآنلاین، روز پنجشنبه 27 تیرماه جاری، اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن با سهم الدین زمانی نقاش برجسته قرآنی دیدار کردند.

حسین شهیدزاده در این دیدار بیان کرد: خلوص هنرمند در پرتو تفکر دینی، هم بر آثار هنری و هم بر خود هنرمند و بیننده تأثیر بسزایی دارد و او را از هرگونه ناخالصی، زشتی و پلیدی، پاک و خالص می­کند.

وی، هنرمند را یک فرد تأثیرگذار در جامعه معرفی نمود که با هنر خود در راه اعتلای فرهنگ ناب اسلامی تلاش کرده و گام برمی­دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه استاد زمانی یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان ایران بلکه جهان است، افزود: وی توانسته نقاشی را با تفکر دینی درآمیزد و آثار ارزشمندی را خلق کند.

شهیدزاده با بیان اینکه از هنرمندان تا هنگامی که زنده‌اند باید تجلیل کرد، تصریح کرد: هنر مسوولین فرهنگی به این است که هنرمندان را با کمترین هدایا حتی با دست خالی مورد تفقد خود قرار دهند، چرا که آثار هنری هنرمند را با بهترین هدیه مادی و امور زودگذر دنیوی نمی­توان ارزشگذاری کرد.

در این دیدار که با حضور عاشوری، نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و قربانزاده، فرماندار شهرستان فومن حضور داشتند با اهدای هدایا و لوح سپاس از زحمات و تلاشهای این هنرمند ارزشمند فومنی درخلق آثار هنری، اسلامی تقدیر به عمل آمد

سهم الدین زمانی، هنرمند و نقاش تصویرگر سوره های قرآنی بوده که تمام طرح‌های این هنرمند برگرفته از ترجمه آیات قران کریم است که به سبک رئالیسم و کلاسیک هنرنمایی می­کند، وی بیش از 400 تابلو در این زمینه دارد.

انتهای پیام/38