داوود معینی کیا در گفتگو با هنرآنلاین بیان کرد: مرشد ترابی از 24 تیر ماه همچنان در بیمارستان مدائن بستری هستند به دلیل اینکه بدن استاد قابلیت دفع آب بدنش را از دست داده دستگاهی که به سینه سمت راست ایشان وصل شده همانند سرم عمل می‌کند.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه 27 تیر ماه مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی قادر آشنا از مرشد عیادت کردند و مبلغی به عنوان کمک هزینه درمان از سوی مرکز به مرشد تعلق گرفت.

معینی کیا بیان کرد: داوود فتحعل بیگی، محمد حسین ناصر بخت و مهدی لطفی کارگردان مستند "نقالی" پخش شده از شبکه مستند و مهدی صفاری نژاد از استاد دیدن کرده اند.

گفتنی است با حمایت مدیر عامل خانه تئاتر بیمه طلایی مرشد ترابی به سرعت به وی تعلق گرفت. از این پس 80 درصد هزینه های درمانی مرشد ولی الله ترابی از طریق کارت بیمه طلایی که با پیگیری های مسوولان ظرف یک روز صادر شد، تامین خواهد شد.

مرشد ولی‌الله ترابی سفیدآبی زادهٔ ۱۳۱۵ نقال، داستان‌نویس و طومارنویس ایرانی است. او چند بار مقام اول نقالی را کسب کرده است.

مرشد ولی‌الله ترابی از هنرمندان پیشکسوت نقالی و پرده خوانی است که از کودکی به این هنر اشتغال داشته است و بیش از 50 سال است که در این زمینه فعالیت کرده است.

او علاوه بر نقالی بسیاری از داستان‌های شاهنامه را کارگردانی کرده است که از آن جمله می‌توان به "‌داستان سیاوش"، "هفت خوان رستم"، "تولد رستم" و... اشاره کرد.

انتهای پیام/54/53