به گزارش هنرآنلاین، دبیر اولین مسابقه‌ عکاسی رضوی "جاده‌ ولایت" در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان همزمان با برگزاری یازدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام فراخوان این مسابقه را با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، آشنایی و شناخت نسبت به مسیر و رود حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به ایران و شناسایی استعدادهای برتر عکاسی سراسر کشور درعرصه فرهنگ رضوی اعلام کرد.

عبدالنبی شاکریان، دبیر اولین مسابقه‌ عکاسی رضوی "جاده‌ ولایت"، با بیان این که موضوع این مسابقه عکاسی از مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا علیه‌السلام است، گفت: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند باید در روز 14 شهریور ماه 1392 با حضور در شلمچه از مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا علیه‌السلام به ایران عکاسی کنند.

وی، با اشاره به این که جاده ولایت به مسیر مدینه تا مرو گفته می‌شود که امام رضا علیه‌السلام در ۲۵ ذی‌القعده سال ۲۰۰ هجری برابر با ۵ تیر ۱۹۵ شمسی در آن راهی شدند، توضیح داد: مسیر حرکت امام رضا علیه‌السلام در داخل ایران از شلمچه شروع شده است و بعد از آن به ترتیب از شهرهای آبادان، اهواز، بهبهان، سده فارس، ابرکوه، دهشیر، تفت و... گذشته‌اند که قدمگاه‌هایی از حرکت امام هشتم شیعیان وجود دارد که مستندترین قدمگاه شناسایی شده، مربوط به ده سرخ است. بعد از آن نیز مسیر را تا سناباد و مرو ادامه دادند. از این رو علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه همچنین می‌توانند در صورت برگزاری مراسم ورود نمادین امام رضا علیه‌السلام در هر کدام از این شهرهای مسیر حرکت امام رضا علیه‌السلام در ایران و عکاسی از این مراسم‌ها و ارسال آن به دبیرخانه این مسابقه در اولین دوره‌ عکاسی جاده‌ ولایت شرکت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان خوزستان پیرامون شرایط شرکت در این مسابقه توضیح داد: تمامی کودکان ونوجوانان علاقه‌مند سراسر کشور مجاز به شرکت در این مسابقه می‌باشند.

وی افزود: هر عکاس می‌تواند 10 عکس دیجیتال به صورت سیاه و سفید یا رنگی به دبیرخانه‌ این مسابقه تحویل دهد.

شاکریان، با بیان این که عکس‌های گرفته شده با دوربین تلفن همراه نیز پذیرفته می‌شوند، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در پایان مراسم باید آثارخود را به دبیرخانه مستقر در محل برگزاری مسابقــــه که توسط کانون در شلمچه برپا خواهد شد تحویل دهند و فرم شرکت در مسابــقه را پر کنند.

این مدیر فرهنگی در ادامه با بیان این که داوری این مسابقه در سه بخش گروه سنی 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 17 سال انجام خواهد شد، بیان داشت: به رتبه اول این مسابقه در هر گروه سنی تندیس جشنواره، لوح تقدیر، بسته فرهنگی، کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 000/300 هزار تومان و چاپ اثر در کتاب "عکاسی جاده‌ ولایت (رضوی)" تعلق خواهد گرفت.

وی همچنین افزود: به رتبه دوم در هر گروه سنی نیز تندیس جشنواره، لوح تقدیر، بسته فرهنگی، کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 000/200 هزار تومان و چاپ اثر در کتاب «عکاسی جاده‌ ولایت (رضوی)» اهدا خواهد شد.

شاکریان جایزه رتبه سوم هر گروه سنی این مسابقه را تندیس جشنواره، لوح تقدیر، بسته فرهنگی، کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 000/100 هزار تومان و چاپ اثر در کتاب "عکاسی جاده‌ ولایت (رضوی)" اعلام کرد.

دبیر اولین مسابقه عکاسی رضوی جاده‌ ولایت در ادامه اعلام کرد: برای دسترسی علاقه‌مندان به اطلاعات مورد نیاز جهت شرکت در این برنامه وبلاگ این مسابقه را با تلاش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با نام "جاده‌ ولایت" به آدرسaksrazavi.blogfa.com راه‌اندازی کردیم که در آن علاقه‌مندان می‌توانند ضمن کسب جدیدترین اخبار مربوط به این مسابقه فراخوان، ملاک‌های داوری، فرم ثبت نام، پوستر و... را از این وبلاگ دانلود کنند.

وی همچنین یادآور شد: شرکت کنندگانی که از دیگر مراسم مختلف ورود نمادین کاروان امام رضا علیه‌السلام در شهرهای دیگر کشور عکاسی می‌کنند باید تا تاریخ 14 شهریور عکس‌های خود را به همراه فرم ثبت نام یا به نشانی پستی دبیرخانه واقع در استان خوزستان- اهواز- امانیه - پیچ استادیوم جنب پارک حجاب-کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و یا به نشانی الکترونیکی aksrazavi92@gmail.com ارسال کنند.

گفتنی است برگزیدگان این مسابقه طی مراسمی در 20 شهریور 1392 از طریق سایت‌های www.ekanoon.com , aksrazavi.blogfa.com , khozestan.kanoonnews.ir و www.kanoonnews.ir معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/