به گزارش هنرآنلاین ، مریم دهقانی امروز در ارومیه بیان کرد: با توجه به موقعیت مرزی آذربایجان غربی و مشکلات ناشی از افزایش تمایل ازدواج برخی از زنان استان با پناهندگان خارجی، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اجرای طرح مصون‌سازی فرهنگی وارد عمل شده است.

وی با اشاره به موقعیت آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های مرزی کشور، از وجود برنامه‌های متفاوتی در اداره کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی نسبت به ادارات امور بانوان سایر استان‌های کشور خبر داد.

دهقانی به تشکیل اتاق‌های فکر، برای بومی‌سازی بخشی از برنامه‌ها در استان اشاره کرد.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در راستای تعامل فرهنگی با کشورهای همجوار، گفت: در این راستا اداره کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی با انجام اقداماتی، در اجرای طرح مصون‌سازی فرهنگی همکاری می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از تنظیم تفاهم‌نامه مشترک میان نخجوان و آذربایجان غربی، به منظور همکاری در راستای مصون‌سازی فرهنگی دو کشور خبر داد و افزود: برای کاهش ازدواج اتباع ایرانی با پناهندگان و به منظور جلوگیری از بروز ناهمگونی‌های فرهنگی در زندگی مشترک و نتایج زیان‌بار احتمالی آن، اداره کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادها در امر خانواده، اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

دهقانی در این زمینه به تهیه فیلمی مستند اشاره کرد و از عواقب ازدواج زنان ایرانی با پناهندگان و اتباع خارجی هشدار داد و افزود: با پخش این فیلم‌ها تلاش می‌کنیم به طور عینی و ملموس، مشکلات عدیده‌ای را که در صورت عقد چنین ازدواج‌هایی، در زندگی آینده فرد بروز می‌کند به آنها نشان دهیم.

انتهای پیام/