به گزارش هنرآنلاین، احمد رضا دستغیب؛ نماینده مجلس تئاتر را رسانه ای دانست که به دلیل برقراری رابطه میان هنرمند و مخاطب، قابلیت انتقال مفاهیم را به خوبی دارد و گفت: با توجه به اینکه تئاتر درآمدزا نیست و دولت باید حمایت خود را از او داشته باشد، نباید به این هنر مادر، نگاه خودگردانی داشت.

وی با بیان اینکه نگاه سرمایه داری و اقتصاد آزاد به مقوله هنر در کشور، باعث حذف این آیتم از سبد روزمره مردم می شود بر ضرورت ورود دولت به این موضوع تاکید کرد و افزود: عرصه تئاتر در کشور به یک ساماندهی جدی نیاز دارد و مهمترین بحث در این حوزه، زیرساخت ها است و اگر سالنها حرفه ای باشند، مخاطب هم برای حضور در آن راغب خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی دوره هشتم مجلس، مدیریت واحد سالنهای تئاتری را دارای نقش بسزایی در جلو بردن و هدایت فضای تئاتری کشور دانست و توضیح داد: اگر در این اقدام، تصدی گری صورت نگیرد و سازمان های مرتبط، صرفا زیرساخت و بستر لازم در این عرصه را فراهم کند، تجربه موفقی خواهد بود.

وی همچنین بر جلب نظر اهالی و کارشناسان تئاتر در واگذاری ها به بخش خصوصی و یا استفاده از مدیریت واحد، تاکید کرد.

دستغیب در ادامه به نامگذاری سالنهای تئاتری به نام اساتید پیشکسوت هنر تئاتر اشاره کرد و گفت: هنرمندان جزئی از هویت یک ملت محسوب میشوند؛ بنابراین وقتی هنرمندان مورد تکریم قرار میگیرند، به کل جامعه احترام گذاشته می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا نام و یاد اساتید هنری محفوظ نگه داشته شود زیرا همین امر ضمن آنکه می تواند مشوق نسل جوان باشد، در آن دسته از هنرمندانی که به هر دلیل فعالیت خاصی در این عرصه ندارند، روح تازه ای خواهد دمید.

گفتنی است، مراسم نکوداشت استاد فرهاد ناظرزاده کرمانی، روز شنبه مورخ 29 تیر ماه ساعت 21 در تماشاخانه ایرانشهر برگزار می شود.

انتهای پیام/52/53