به گزارش هنرآنلاین،این نمایش با بازی پارسا پیروزفر و رضا بهبودی، از هجدهم شهریور 1392 در سالن شماره‌ی یک تماشاخانه‌ی ایران‌شهر اجرا می‌شود.

بهبودی پیش‌تر در نمایش گلن‌گری گلن راس و نمایشنامه‌خوانی خدای کشتار هم با پیروزفر همکاری کرده بود. آتوسا قلم‌فرسایی هم طراح صحنه و لباس این نمایش است. قلم‌فرسایی که طراحی صحنه و لباس نمایش پیشین پیروزفر، گلن‌گری گلن راس را هم برعهده داشت، پارسال جایزه‌ی بهترین طراحی لباس را برای نمایش هملت (رضا گوران) در بخش بین‌الملل جشنواره‌ی تئاتر فجر و سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را برای فیلم حوض نقاشی (مازیار میری) در جشنواره‌ی فیلم فجر گرفت. همچنین بهاره مصدقیان، منشی صحنه، حسن طاهری، عکاس و آرش فصیح، مدیر تولید، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان، در سومین تجربه‌ی کارگردانی پیروزفر با او همکاری می‌کنند.

"سنگ‌ها در جیب‌هایش" نوشته‌ مری جونز، بازیگر و نمایش‌نامه‌نویس ایرلندی است و پارسا پیروزفر آن را ترجمه کرده است. این نمایشنامه ماجرای فیلمبرداری یک فیلم هالیوودی به نام «دره‌ی آرام» را در شهر کوچکی در ایالت کِری ایرلند روایت می‌کند. نیمی از اهالی شهر سیاهی‌لشکر این پروژه‌ی عظیم‌اند. چارلی و جیک هم که از عشاق سینما هستند در میان خیل عظیم هنروران این فیلم هستند. به‌رغم تلاش جدی دست‌اندرکاران فیلم برای خلق فضای ایرلندی داستان، زندگی واقعی مردم شهر که اکنون سیاهی‌لشکر فیلم هستند در تضاد آشکار با فضاسازی فیلم است. تضادی که لحظاتی گاه طنز و گاه تلخ را رقم می‌زند.

بر اساس این خبر،در این کمدی جذاب، سوپراستار، کارگردان فیلم و دستیارانش نقش‌های فرعی و سیاهی‌لشکرها نقش‌های اصلی داستان را ایفا می‌کنند. در این نمایش که اساساً برای دو بازیگر نوشته شده هر یک از بازیگران ایفاگر نُه نقشِ متفاوت هستند. نمایشنامه‌ی سنگ‌ها در جیب‌هایش یک چالش جدی برای کارگردانی و بازیگری است. مری جونز، سال 2001 جایزه‌ی اولیویه‌ی بهترین کمدی سال را برای این نمایش‌نامه گرفته است.

پیروزفر پیش‌تر نمایش هنر نوشته‌ی یاسمینا رضا و گلن‌گری گلن راس اثر دیوید ممت را کارگردانی کرده و سنگ‌ها... سومین تجربه‌ی کارگردانی او است. گلن‌گری گلن راس پرتماشاگرترین نمایش تماشاخانه‌ ایران‌شهر در سال 1390 بود. همچنین پیروزفر سال گذشته نمایشنامه‌ی خدای کشتار نوشته‌ی یاسمینا رضا را در خانه‌ی هنرمندان ایران روخوانی کرد که با استقبال خوب تماشاگران روبه‌رو شد.

انتهای پیام/53