به گزارش هنرآنلاین، منصور شرفی، بیان کرد: در این جشنواره سعی می‌شود آثار منتخب براساس معیارها و شاخص‌هایی که در فراخوان به آن تاکید شده است، صورت بگیرد تا بتوانیم یک جشنواره در حد نام و آوازه اردبیل به عنوان دارالارشاد و شهر دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای دومین بار و با حضور هنرمندانی از مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود، افزود: برگزاری دومین جشنواره سراسری فیلم میلاد سرخ در حقیقت نمود و نشانه‌ای از ارادت ناب هنرمندان به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

شرفی با اشاره به اینکه علاقمندان تا پایان تیرماه مهلت ارسال آثار را دارند، گفت: آثار ارسالی بعد از داوری و بازخوانی در زمان برگزاری جشنواره در دهه اول شهریورماه به نمایش عموم در می‌آید و علاقمندان می‌توانند از آثار منتخب دومین جشنواره نیز استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه هیچ نگرانی از بابت تأمین اعتبارات و هزینه‌های این جشنواره در سطح استان اردبیل وجود ندارد، ادامه داد: می‌توان گفت که اعتبار این جشنواره دو سالانه هم اکنون در حساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل است و ما سعی می‌کنیم در قالب فیلم بلند و کوتاه دهه اول شهریورماه این جشنواره را با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار کنیم.

این مسئول، تجلیل از هنرمندان کشوری و استانی را در دو بخش و همچنین نمایش آثار فیلم‌سازان منتخب فیلم‌های کوتاه و بلند را از بخش‌های جنبی دومین جشنواره دو سالانه میلاد سرخ اعلام کرد و یادآور شد: ما در بسیاری از بخش‌ها و حوزه‌های دینی و معنوی دارای ظرفیت تولید فیلم و آثار هنری متنوع هستیم که اگر هنرمندان نسبت به این ظرفیت آشنایی داشته باشند به یقین قادر می‌باشیم بخش عظیمی از توانمندی‌ها و استعدادها را به ظهور و بروز برسانیم.

انتهای پیام/38