به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمد حسینی، جمعه شب در افتتاح هشتمین نمایشگاه قرآن مشهد بیان کرد: امروز اگر بخواهیم در بحث وحدت جامعه اسلامی اقدامی انجام دهیم باید قرآن را بشناسیم و این کتاب را به دنیا معرفی کنیم.

وی راه مقابله با اسلام هراسی را شناخت و معرفی قرآن دانست و افزود: رفتارهای زشت افراد متعصب، متحجر و تکفیری ها مبنای دینی ندارد و برای رسوایی آنها باید از قرآن پیروی کنیم تا جامعه اسلامی به وحدت دست یابد.

نمایشگاه قرآن مقدمه ای برای عمل به مضامین قرآنی است

وزیر ارشاد با اشاره به هشتمین نمایشگاه قرآن مشهد، گفت: این نمایشگاه پس از نمایشگاه قرآن تهران از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و عرضه کننده دستاوردهای قرآنی در کشور است.

وی بیان کرد: در نمایشگاه قرآن گوشه ای از عظمت قرآن ارائه می شود و کتابها و نرم افزارهای عرضه شده در راستای گسترش فرهنگ و ارزشهای دینی انجام می شود.

حسینی عنوان کرد: نمایشگاه قرآن مقدمه ای برای عمل به مضامین قرآنی است و امیدواریم این کتاب، الگوی رفتاری تمامی مسلمانان در عرصه های گوناگون باشد.

وی گفت: بی تردید نمایشگاه های این چنینی فرصتی برای تدبر در قرآن کریم است تا دستاوردهای بسیاری را از آن خود کنیم.

وزیر ارشادگفت: نمایشگاه مشهد، عنوان قرآن و عترت را دارد و ابن در حالی که نمایشگاه تهران در حدی نیست که عنوان عترت را داشته باشد چرا که نمایشگاه قرآن مشهد به دلیل قرار گرفتن در کنار بارگاه منور رضوی شایسته عنوان عترت است.

حضور بخش های حوزه وی و دانشگاهی

وی در خصوص رونمایی کتاب در این دوره از نمایشگاه نیز تاکید کرد: کتابهای گوناگونی در هشتمین نمایشگاه قرآن رونمایی می شود که در این راستا امشب کتاب "آیات سیاسی قرآن" ماحصل درسهای آیت الله علم الهدی رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال بخش های حوزه وی و دانشگاهی نیز حضور دارند، افزود: فیلم های قرآنی همواره مورد استقبال است و در این راستا وزارت ارشاد همواره از این گونه فیلم ها حمایت کرده چرا که فعالیت در این زمینه ارزشمند است.

تدبر در آیات قرآن

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قرآن کتابی است که تنها برای خواندن نازل نشده بلکه برای تدبر آدمی از آسمان فرو فرستاده شده است.

حسینی بیان کرد: برخی از افراد بر دلهایشان قفل هوای نفس گذاشته شده و این قفل مانع نفوذ حق در دل می شود بنابراین باید با ارتباط بیشتر بهره های فراوانی از این کتاب مقدس و الهی برد.

وی گفت: بی شک گشت و گذار در این نمایشگاه باعث می شود انسان بیندیشد و به تفکر فرو رود زیرا هدف از ارسال این کتاب ایجاد جامعه توحیدی و انسانی است.

وی با اشاره به اینکه اهل گذشتگان و کسانی که به مفاهیم و مضامین کتاب آسمانی عمل نکردند مورد نکوهش قرار گرفته اند، افزود: آنان اگر به مفاهیم و مضامین قرآن کریم عمل می کردند نعمت های الهی شامل حالشان می شد.

توجه به قرآن موجب برقراری عدالت و ارزش‌های اسلامی

حسینی تصریح کرد: توجه به کتاب قرآن موجب می شود تا عدالت و ارزشهای اسلامی در در جامعه استقرار پیدا کند.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای همگان است تا با بهره گیری از قرآن با این کتاب مقدس هر چه بیشتر مانوس شوند چرا که نگاه کردن به این کتاب و قرائت و تلاوت آن ارزشی والا دارد.

وی با بیان اینکه قرآن برای دوره و قوم و قبیله ای خاص نازل نشده است، تصریح کرد: قرآن دریایی عمیق است که هر مقدار انسان در آن کنکاش می کند به مطالب جدیدی دست می یابد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: این کتاب برای هر دوره ای جدید است و در نزد هر قومی تازگی دارد.

انتهای پیام/