به گزارش هنرآنلاین، بهرام عبدالحسینی در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد با امام جمعه استان بیان کرد: برای ارتقای وضعیت موسسات قرآنی، از سال 87 تاکنون 11 دوره آزمون سراسری در رشته های مختلف برگزار شده و در هر دوره دو هزار و 500 نفر شرکت کردند.

مدیرکل ارشاد استان یزد از فعالیت 82 موسسه قرآنی در این استان خبر داد و گفت: در 12 مهرماه سال جاری نیز آزمون سراسری قرآن کریم در 18 رشته برگزار می شود.

عبدالحسینی همچنین از برگزاری 14 دوره تربیت مربی در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در این دوره ها 780 مربی آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی از حمایت اداره ارشاد استان یزد از راه اندازی موسسات قرآنی خبر داد و از فرهیختگان قرآنی خواست: برای دریافت مجوز تاسیس موسسات قرآنی اقدام کنند.

مدیرکل ارشاد استان یزد یادآور شد: اکنون در برخی شهرستانهای استان، تنها یک یا دو موسسه قرآنی مشغول فعالیت هستند که لازم است فرهیختگان و نخبگان قرآنی برای ایجاد موسسات بیشتر در این شهرستانها وارد عمل شوند.

عبدالحسینی تاکید کرد: اداره ارشاد از این قشر برای ایجاد موسسات قرآنی حمایت ویژه خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار نشریات استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 103 نشریه در استان یزد فعالیت می کنند که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش بیش از دو برابری داشته است.

وی همچنین از فعالیت 51 انتشاراتی و 90 چاپخانه در استان یزد خبر داد.

عبدالحسینی در مورد سالنهای سینمای یزد نیز عنوان کرد: اکنون 9 سالن سینما با دو هزار و 612 صندلی در استان یزد داریم.

وی همچنین از فعالیت 30 آموزشگاه آزاد هنری و 461 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان یزد خبر داد و افزود: در سال جاری، سیاست اداره ارشاد حرکت بر اساس برنامه است و تاکنون همه برنامه‌ریزی‌های انجام شده به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: هدف ما، توزیع عادلانه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان یزد است و تلاش می‌کنیم با این اقدام در شهرستان‌های استان توازن برقرار کنیم.

عبدالحسینی با اشاره به برخی از برنامه‌هایی که امسال در شهرستان‌های مختلف استان یزد برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال کنگره شعر در ابرکوه، جشنواره هنرهای تجسمی در اردکان، کنگره وحشی بافقی در بافق، کنگره شعر منطقه‌ای حدیث نینوا در بهاباد، جشنواره فیلم کوتاه در تفت، جشنواره داستانک در خاتم، جشنواره شعر توحیدی در میبد و ... برگزار می‌شود.

انتهای پیام/