فاطمه قاسم تبار طراح لباس درباره وجود حروف لاتین در البسه موجود در بازار به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این اتفاق برای ما با البسه وارداتی افتاد. کشور ما با توجه به عقبه تاریخی و فرهنگی‌اش از وجود چنین برچسب‌هایی پاک بود تا اینکه واردات لباس موج جدیدی از پوشش را در کشور رواج داد.

وی ادامه داد: البسه وارداتی که با این سبک و سیاق وارد کشور می‌شدند در ابتدا با برخورد شدید مردم مواجه می‌شدند و مشتری‌هایشان کم بود تا اینکه تبلیغاتی توسط ماهواره برای این سبک پوشش انجام شد و کم کم لباس‌هایی با این محور در ذهن مردم جا باز کردند.

این طراح افزود: این یک طرف ماجرا است. در طرف دیگر می‌بینیم که همه چیز را نمی‌شود به گردن واردات انداخت. در این چند وقت اخیر با توجه به این تحریم‌ها و بالا بودن نرخ دلار دیگر واردات لباس به صرفه نبود و می‌توان گفت بیشتر لباس‌های این سبکی موجود در بازار کار طراحان داخلی است. حالا دیگر نیازی به تبلیغات نیست و این موج به قدری گسترده شده که مردم اولویت اولشان برای انتخاب لباس همین گروه است.

قاسم تبار در پایان تصریح کرد: زمانی که کسی در حادثه‌ای دچار مار گزیدگی می‌شود تلاش می‌شود برای نجات آن فرد نمونه‌ای از آن گونه از مار را پیدا کنند و پاد زهر بیمار را از همان مار به دست بیاورند. حالا جامعه ما هم همین وضعیت را دارد. این حروف لاتین را غربی‌ها به کشور ما وارد کردند حالا برای محار کردنش باید دست به دامن خودشان شویم.

انتهای پیام/31