به گزارش هنرآنلاین، محمد نجفی اظهار کرد: همجوار بودن با بارگاه امام هشتم یک توفیق و موهبت الهی است که نصیب ملت ما شده است و می‌طلبد به شکرانه آن تمام تلاش خود در معرفی ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) به مردم دنیا را به‌کار بگیریم.

نجفی ادامه داد: در ایام دهه کرامت علاوه بر بوشهر که میزبان جشنواره ملی مشاعره رضوی است تمام شهرستان‌های استان نیز رنگ و بوی رضوی به خود می‌گیرد که در این راستا در هر شهرستان استان برنامه های متنوع با محور رضوی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد :هنرمندان در قالب موسیقی، فیلم، نماهنگ، ادبیات داستانی، شعر، داستانک و پیامک می‌توانند ابعاد بارز شخصیتی و مبارزاتی امام رضا(ع) را برای مردم تبیین و در قالب ماندگار و فاخر هنر معرفی کنند.

نجفی به میزبانی بوشهر برای برگزاری جشنواره سراسری مشاعره رضوی اشاره کرد و گفت: برگزاری این قبیل جشنواره‌ها که با موضوع امام رضا(ع) به‌صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود گام مؤثری در برگزاری تبیین شخصیت امام رضا(ع)‌ برای همه مردم است و در این میان زبان هنر می‌تواند این تأثیر را چندین برابر کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: جشنواره ملی مشاعره رضوی 20شهریور با حضور منتخبین در بوشهر برگزار می گردد. وی جشنواره مشاعره دانش آموزی و هفتمین نمایشگاه فرهنگی هنری رضوی را از برنامه های جنبی این رویداد ذکر کرد.

انتهای پیام/38