معصومه فریدن طراح دوخت لباس پیشکشوت ساکن شهراصفهان در گفت و گو با خبرنگار سرویس مد و لباس خبرگزاری هنر ایران درباره نوع پوشش اغلب از افراد جامعه گفت:کاملا درست است که این روزها اکثر وانان کشور عزیزمان به دنبال مُد و مُد گرای میروند اما هنوز در میان این دسته از جوانان هنوز افرادی هستند که پیرو فرهنگ و آداب و رسوم خانواده اشان نوع پوششان را انتخاب کنند.

وی در ادامه اضافه کرد:باید بگویم نه آن دسته از جوانان که پیرو مُد هستند و نه آن جوانانی که سنت خانواده اشان را حفظ می کنند دچار اشتباه نیستند بلکه هر یک به دنبال علایق و سلیقه شان از پوشیدن لباس لذت میبرند.

این هنرمند ساکن شهر اصفهان همچنین مطرح کرد:در شهر بزرگ و هنری ما بیشتر از اصول های سنتی استفاده می شود تا مدرن و البته لباس هم در این جریان مستثنی نیست.

طراح دوخت با سابقه کشورمان عنوان کرد:این روزها لباس های سنتی طرفداران خودش را به خوبی پیدا کرده است و خوشبختانه تولیدکنندگان هم به تولید انبوه لباس های سنتی اهمیت ویژه ای میدهند که برای ما طراحان دوخت و لباس هم بد نیست که هیچ خوب هم شده است.

فریدن در پایان با اشاره به لباس های تلفیقی بیان کرد:افرادی که هم دوستداران مُد و هم مدرنیته هستند باید به سراغ لباس های تلفیقی بروند که این لباس ها از پارچه های سنتی و دوخت مدرن تشکیل شده است.

انتهای پیام/62