به گزارش هنرآنلاین، آثار ارسال شده در رشته های نقاشی و نقاشی خط روز یکشنبه 23 تیرماه مورد بررسی هیات داوران "صداقت جباری"، "ایرج اسکندری" و "احمد خلیلی فرد" قرار گرفت.

در بخش نقاشی از 884 اثر 200 اثر و در بخش نقاشی خط از 145 اثر 14 اثر در مرحله اولیه داوری انتخاب شده اند.

صداقت جباری در خصوص کیفیت و تنوع آثار گفت: در مجموع کیفیت آثار خوب و از تنوع بالایی برخوردار بود. تعداد آثاری که جوانان به این جشنواره فرستادند نیز قابل ملاحظه بود.

وی در پاسخ به این سوال که تکرار چنین دوسالانه هایی تا چه حد می تواند در بخش هنرهای تجسمی جریان ساز باشد افزود: گاه به دلیل کثرت چنین نمایشگاه هایی ممکن است از جذابیت آن کم کند، اما به نظر من باید بستر مناسب تری را در این راه هموار کنیم.

این هنرمند با اشاره به اینکه خروجی هنرمندانی که از مراکز آموزشی بیرون می آیند متعادل نیست تصریح کرد: بستر کاری مناسبی برای هنرمندانی که از مراکز آموزشی بیرون می آیند فراهم نیست. هنرمندان زیادی در عرصه های مختلف آموزش می بینند که توقع ایجاد فضای کاری را دارند.

وی گفت: برگزاری دو سالانه ها می تواند عرصه ای برای فعالیت هنرمندان باشد لذا باید مراقب بود تا این دوسالانه ها دچار تکرار نشوند تا از جذابیت آنها کاسته شود.

جباری استعداد یابی را از نکات مهم جشنواره ها دانست و خاطر نشان کرد: با ایجاد تغییرات مناسب در دوسالانه ها و جشنواره ها و قرار دادن جوایز مناسب می توان جوانان بیشتری را برای شرکت در این جشنواره ها ترغیب کرد تا بتوان از بین آنها استعدادها را شناسایی کرد.

اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی داوری متعاقبا از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

320