منظر رمزی عراقی طراح باسابقه لباس در خصوص وجود حروف لاتین روی البسه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: برای استفاده از حروف لاتین روی البسه نه می‌شود نظر خوب داد و نه بد. از طرفی با فرهنگ ما هم سو نیست و از طرفی دیگر زبان بین‌المللی است. اما آنچه که بدتر از همه است این است که تولیدکنندگان ما فکر می‌کنند استفاده از این حروف کار را شیک تر می‌کند. ضربه اصلی اینجا به ما وارد می‌شود.
وی دامه داد: چندی پیش جوانی ایرانی ابتکاری به خرج داد و از حروف نستعلیق روی لباس استفاده کرد که اتفاقا نه تنها جوانان هنری مسلک از آن استقبال کردند بلکه جوانان دیگر هم از این طرح استقبال کردند و به یکباره مانند موجی در میان جوانان رواج پیدا کرد. اما عدم حمایت از آن باعث شد افول کند و زیاد بال و پر نگیرد تا به جایی برسد.
وی افزود: استفاده از این لباس‌ها در برخی افراد هم می‌تواند طبق عادت باشد. کشی که سال‌ها یک تیپ خاص لباس پوشیده سخت می‌تواند طور دیگری بپوشد. عده‌ای دیگر هم می‌خواهند بگویند ما برند پوش هستیم و لباس ترک به تن داریم و این نشانه ضعف هویتی و شخصیتی است.
این طراح لباس در پایان تصریح کرد: باید استفاده از خط نستعلیق و امثال آن را فرهنگ سازی کنیم. فرهنگ سازی از پشت ویترین مغازه‌ها حاصل نمی‌شود. باید مد سازان و حتی هنرپیشه‌ها از این لباس‌ها استفاده کنند. زیرا آن‌ها الگوی جوانان هستند. ما در کشورمان مرجع مد سازی نداریم. بنابراین تنها گزینه موجود هنرمندان هستند.
انتهای پیام/31