هادی جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی گفت: من 22 سال است که در دانشگاه در رشته معماری تدریس می کنم و با توجه به نیاز دانشجویان رشته معماری تصمیم گرفتم که کتابی درباره طراحی برای آنها تالیف کنم.

وی افزود: این کتاب درباره طراحی در معماری از مقدماتی تا پیشرفته است و در این کتاب درباره بافت های مختلف از جمله آب، آسمان، سنگ، آسفالت ضمن این که نوشته ام نمونه هایی هم ارائه کرده ام. این کتاب 400 صفحه است.

جمالی با بیان این مطلب که طراحی های کتاب اسکیس و راندو برای رشته معماری به پایان رسیده است؛ گفت: اما تدوین مطالب کتاب زمان می برد و امیدوارم که تا پایان تابستان آرامشی فراهم شود تا بتوانم این کتاب مهم را به پایان برسانم. به گفته جمالی این کتاب از سوی انتشارات وارش منتشر خواهد شد.

این نقاش درباره برپایی نمایشگاه انفرادی نقاشی گفت:در سال 92 قصد ندارم که نمایشگاه نقاشی انفرادی برپا کنم؛ چرا که تمام تمرکزم را بر روی به پایان رساندن تالیف کتاب طراحی گذاشته ام.بخشی از وقت ام نیز صرف تدریس در دانشگاه می شود. البته ساعتی ازاوقات روزانه را هم صرف کشیدن نقاشی می کنمَ، اما برای برپایی یک نمایشگاه حداقل یک سال باید به صورت جدی کار کرد.

جمالی همچنین از تالیف کتاب درباره مبلمان شهری خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه نقاشی دیواری در خانه هنرمندان و مجموعه سخنرانی های این برنامه فرهنگی زمینه ای را فراهم کرد که کتابی درباره مبلمان شهری بنویسم و امیوارم بزودی بتوانم زمینه انتشار این کتاب را فراهم کنم.

او پیشتر دو کتاب هم درباره طراحی نقشه فرش به رشته تحریر درآورده بود که توسط انتشارات جهاد دانشگاهی برای دانش آموزان رشته طراحی فرش کاردانش منتشر شده بود.

هادی جمالی متولد 1329 شیراز است. او فارغ التحصیل معماری داخلی از دانشگاه هنر، کارشناسی ارشد طراحی صنعتی دانشکده هنر معماری دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هیات علمی همین دانشکده، عضو پیوسته انجمن هنرمندان نقاش ایران و نیز عضو چندین گروه هنری است.

جمالی دارای سابقه تدریس دانشگاهی است و در نمایشگاه های انفرادی و گروهی بسیاری در داخل و خارج از کشور آثارش را شرکت داده است.

کسب جوایز مختلف، ارائه مقالات هنری در سمینارهای دانشگاهی و مراکز فرهنگی، تالیف کتاب های آموزش طراحی، داوری مسابقات هنرهای تجسمی و اجرای نقاشی های دیواری در تهران از جمله فعالیت های هنری این هنرمند محسوب می شوند. آثار این نقاش تحت تاثیر فرم ها و نقش و نگارهای ایرانی است و به نوعی از مهرهای ایرانی تاثیر گرفته است.

"آبستره اکسپرسیونیسم"، عنوان سبکی است که خود نقاش بر روی دوره ای از کارهایش گذاشته است.

به اعتقاد جمالی، این سبک نوعی آبستره است که تاثیر شدیدتری از آن دارد و کمی خشونت در آن به کار رفته است. یعنی آبستره رمانتیک نیست و به نوعی جدی تر و با سرعت بیشتری کار می شود.

آخرین نمایشگاه هادی جمالی اسفندماه سال 1390 در گالری فروهر برپا شد.

انتهای پیام/

320