به گزارش هنرآنلاین، نمایشنامه های "حوض فواره دار"، "آگهی ازدواج"، "شیپور زن زکینگن"، "نه" و " ایستگاه راه آهن" به نویسندگی کارل فالنتین و به کارگردانی سید هادی آقا بزرگی ، 25 و26 تیر با حضورهنرمندان و علاقه مندان درحوزه هنری استان یزد خوانده می شود.

سعید جعفری، محمد کریم پور، مهین قاسمی و سید هادی آقا بزرگی نقش خوانان این نمایشنامه هستند. آهنگسازی این نمایشنامه خوانی را حسین افروز انجام داده و نوازندگی آن برعهده حمید خالویی بوده است.

در این نمایشنامه ها به موقعیت های اجتماعی در قالب طنز پرداخته شده است.

این نمایشنامه خوانی روزهای سه شنبه وچهارشنبه هفته جاری( 25 و 26 تیرماه) بعد از افطار از ساعت 21:15 درنگارخانه حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت ا... کاشانی ـ کوچه آزادی اجرا می شود.

این اجرا سومین مجلس نمایشنامه خوانی حوزه هنری یزد در سال 92 است.

کتاب‌های متعددی از مجموعه نمایشنامه‌های کارل فالنتین منتشر شده است که مجموعه "بلیت تئاتر" ترجمه ایرج زهری، یکی از بارزترین آنهاست.

کارل فالنتین متولد 1883 آلمان، در طول فعالیت هنری خود، نمایشنامه‌های کمدی بسیاری را نوشته است. از خصوصیات بارز این نمایشنامه نویس، طنز روشنفکرانه و کوتاه بودن آثارش است. برخی از نمایشنامه های او، یک صفحه است که مهارت و خاص بودن هنر او را نشان می‌دهد. وی در سال 1948 چشم از جهان فرو بست.

انتهای پیام/