به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، شامگاه دیروز یکشنبه 23 تیر 1392، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضیافت افطاری را برای هنرمندان کشور ترتیب داده بود که با حضور پر رنگ هنرمندان عرصه های مختلف همراه بود.

در این مراسم که دقایقی پیش از اذان مغرب در حیاط تالار وحدت آغاز شد و تا نیمه های شب ادامه داشت، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون هنری و زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان سرشناس کشور حضور داشتند.

در میان هنرمندان حاضر در مراسم شب گذشته می توان به داریوش ارجمند، انوشیروان ارجمند، ایرج راد، محمود پاک نیت، جلیل رسولی، بهزاد فراهانی، جهانگیر الماسی، نصراله قادری، نصرال افجه ای، هوشنگ ظریف و ایرج خواجه امیری اشاره کرد.

امیدوارم حرکت پیشرفت فرهنگ و هنر ادامه داشته باشد

در بخشی از این مراسم محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خوشامدگویی به هنرمندان، در سخنانی کوتاه گفت: از همه هنرمندان حاضر در این مراسم تقدیر و تشکر می کنم که دعوت جناب آقای شاه آبادی و دوستانشان در معاونت هنری را پذیرفتید تا بار دیگر این توفیق را داشته باشیم که در خدمت شما باشیم.

وی با اشاره به فعالیت هایی که در سال های گذشته در حوزه فرهنگ و هنر انجام شده، اظهار کرد: در طول سال های گذشته حرکت خوبی برای ارتقای فرهنگ و هنر کشور آغاز شده که امیدواریم در آینده نیز این حرکت ادامه داشته باشد.

حسینی در پایان گفت: خداوند را شکر می کنم که توفیق خدمتگذاری به هنرمندان عزیز را داشتم. امیدوارم که چنین مراسم هایی که سرشار از انس و الفت است همواره تداوم داشته باشد.

امیدوارم آمدن دولت جدید موجب امید و شکوفایی در هنر شود

حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و خوشامدگویی به اهالی هنر، اظهار کرد: در روزهای ماه مبارک رمضان و در روزها پایانی دولت دهم این افتخار را داریم تا در خدمت اهالی هنر باشیم. در سه سال حضورم در معاونت هنری این توفیق را داشتیم تا هر ساله در این روزهای مبارک و در این فضای ارزشمند میزبان شما عزیزان باشیم.

شاه آبادی با اشاره به تعامل مناسب هنرمندان با دولت جدید، تصریح کرد: جامعه هنری ما در طول سال ها مختلف تلاش کرده که همگام با ملت حرکت کند. اکنون نیز پس از انتخاب رئیس جمهور منتخب، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم؛ خواهیم دید که هنرمندان کشور در تعامل با دولت جدید نقش بی بدیل خود را در حوزه فرهنگ و هنر ایفا می کند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انشاء الله حضور دولت یازدهم موجب ایجاد امید در جامعه و شکوفایی و بالندگی عرصه فرهنگ و هنر می شود. اگر چه نیازهای عرصه فرهنگ و هنر بسیار است؛ اما صبر مدیران هنری دست به دست هم می دهد تا دولت یازدهم با قدرت در این حوزه وارد شود و موجب پیشرفت فرهنگ و هنر کشور شد.

وی با اشاره به سال های حضورش در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در روزهای پایانی حضورم در معاونت هنری بار دیگر از همه عزیزان و هنرمندانی که در تعامل با معاونت هنری برای ارتقای جایگاه هنر کشور تلاش کردند، تشکر و قدر دانی می کنم و از همه کسانی که قلبشان برای هنر و فرهنگ کشور می تپد سپاسگذارم.

شاه آبادی گفت: تردیدی نیست که در طول این سه سال هنرمندان کشور خدمات ارزشمندی را ارائه کرده اند و توفیق های مختلفی برای مدیران معاونت هنری رقم خورده است. در بخش های مختلف شاهد نوآوری های بسیاری در عرصه هنری بودیم و تعامل خوب و بسیار نزدیکی میان جامعه هنری با مردم وجود داشت.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در این دوران، هنرمندان ما به درستی نیاز جامعه را شناختند و در راستای ارزش های جامعه گام برداشتند. امروز نیز عزیزان پیشکسوتی در جمع ما حاضر هستند که حضورشان برای ما مایه افتخار و مباهات است.

شاه آبادی با زنده نگه داشتن یاد هنرمندانی که از میان ما رفته اند، گفت: باید یادی بکنیم از هنرمندان و عزیزانی که در سال هی گذشته در میان ما بودند ولی امسال روی در دامان خاک کشیده اند، باید بار دیگر به خانواده عزیزان؛ شهناز، ابراهیمی و حافظی تسلیت بگویم و یاد این عزیزان را زنده نگه دارم.

در حاشیه؛

گروه موسیقی که از شهر رفسنجان به تهران آمده بود در بخشی از این مراسم به روی صحنه رفت و به اجرای سه قطعه موسیقی با تم حماسی پرداختند.

در بخش دیگری از این مراسم محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه آبادی معاون هنری و زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تک به تک بر روی میز هنرمندان حاضر شدند و از حضور آنها در این مراسم تقدیر و تشکر کردند.

این حرکت وزیر فرهنگ و معاون هنری اش برای بسیاری از هنرمندان جالب توجه و از سوی آنها با استقبال بسیاری همراه بود.

انتهای پیام / 42