به گزارش هنرآنلاین، علیرضا ایزدی افزود: این نمایشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف به نمایش گذاشتن نسخ با ارزش خطی قرآن برای نخستین بار افتتاح می شود.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه 14 کلام الله مجید و یک صحیفیه سجادیه با قدمت تاریخی به نمایش در آمده است.

ایزدی با بیان اینکه این آثار خطی با طلا نوشته شده شده است، عنوان داشت: قدیمی ترین این نسخ، قرآنی مربوط به دوران اواخر صفویه و اوایل قاجاریه است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: نسخه های خطی به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه بیشتر از لحاظ نوع کاغذ و جلد و قطع، دارای ارزش است.

وی عنوان داشت: نسخه های خطی بسیاری از کلام الله در گنجینه همدان وجود دارد که در زمان های دیگر به نمایش در خواهد آمد.

ایزدی با تاکید براینکه بنیاد بوعلی کارهای شاخصی را در راستای معرفی بوعلی سینا انجام داده است، اظهار داشت: تمام ساختمان آرامگاه در خدمت این بنیاد بوده و میراث فرهنگی خود را جزیی از بنیاد می داند.

وی در ادامه سخنانش افزود: میراث فرهنگی بنیاد بوعلی را در راستای معرفی شخصیت بوعلی سینا حمایت می کند.

ایزدی گفت: برای اول شهریور ماه که به نام بوعلی سینا نامگذاری شده، برنامه های زیادی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: نمایشگاه قرآنی نسخ خطی قرآن و صحیفیه سجادیه تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و تمام مسائل امنیتی آن رعایت شده و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

ایزدی در پاسخ به اینکه برخی کشور ها ادعای مصادره آرامگاه بوعلی سینا را دارند، گفت: کتاب ها و آثاری که از بوعلی سینا به جای مانده قابل مصادره نیست و ادعای آنها پوچ و بی اساس است.

انتهای پیام/