عادل بزدوده در گفت و گو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین بیان کرد: نمایش "آهای تو دیگه کی هستی جزء اولین نمایش های سایه ای پس از انقلاب اسلامی بوده است که تصمیم دارم پس از 20 سال آن را برای بار دیگر به روی صحنه ببرم.

وی ادامه داد: کامبیز صمیمی مفخم، بیژن نعمتی شریف و حمید حمزه از افراد تأثیر گذار و ماندگاردرعرصه تئاتر کودک و نوجوان هستند و من در اجرای جدیدم این نمایش را با یاد و بزرگداشت این دوستان به روی صحنه می برم.

این کارگردان تصریح کرد: البته در روند اجرای مجدد این اثر برخی مشکلات اداری وجود دارد که برای اجرای عمومی باید تا پایان رفع آنها منتظر ماند و بی‌شک محل اجرای نمایش هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد بود.

داستان نمایش "آهای تو دیگه کی هستی" در مورد غازی است که فکر می کند زشت ترین موجود روی زمین است به همین دلیل با ترفندهای مختلف قسمتی از بدن پرندگان دیگر را قرض می کند و به حیوان عجیبی که فکر می کند زیباست تبدیل می شود اما هنگامی که دیگر نمی تواند نه غذا بخورد نه حرف بزند ونه راه برود دوستانش به یاریش آمده و در نهایت به این نتیجه می رسد که از خودش شناخت درستی نداشته است.

گفتنی است، عادل بزدوده، طراح و سازنده عروسک فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۵۳ با بازی در نمایش "مکتب خونه" آغاز کرد و دغدغه عشق به کودکان او را به سمت کارهای عروسکی کشاند. این هنرمند پیشکسوت تئاتر عروسکی نخستین تجربه کارگردانی خود را در سال ۱۳۷۲ با نمایش "آهای تو دیگه کی هستی" ثبت کرد.

انتهای پیام/52/53