به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، موزه هنرهای معاصر اهواز در سال 1388 افتتاح و در دوره یک ساله اول تحت مدیریت همایون قنواتی فعالیت خود را آغاز کرده و از سال 1389 مدیرت آن به انوشیروان بهرامی واگذار شد.

بهرامی، رئیس موزه هنرهای معاصر اهواز درباره مختصات این موزه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: موزه هنرهای معاصر اهواز پنج هزار متر زیربنا دارد. این موزه در دو طبقه و با پنج گالری فعال است. اگر قرار باشد آثار را به صورت استاندارد در گالری قرار دهیم حدود 250 تا 300 اثر را می‌توان به نمایش درآورد. اما در مواقعی که به صورت فشرده و خارج از استاندارد ناچار به ارائه آثار بوده ایم تا 530 اثر نیز در مجموعه به نمایش درآمده است.

رئیس موزه هنرهای معاصر اهواز بیان کرد: در این موزه تا کنون دو دوره نهمین و دهمین جشنواره ملی کاریکاتور در سال 88 و 92 برگزار شده است. جشنواره ملی تجسمی فجر هم 4 دوره است که در این موزه برگزار می‌شود.

وی در توضیح وضعیت گنجینه موزه هنرهای معاصر اهواز گفت: این گنجینه 70 اثر دارد که از آثار هنرمندان استانی هستند و 10 اثر از آن‌ها متعلق به هنرمندان استان‌های دیگر کشور از جمله تهران است.

بهرامی سیستم امنیتی این موزه را مجهز عنوان کرد و افزود: این موزه دارای سیستم دوربین مدار بسته است و علاوه بر مجهز بودن به سیستم هشداردهنده هوشمندحریق، نیروهای انسانی نیز همواره در حال حراست از موزه هستند و قابلیت این را می‌بینیم که در صورت نیاز آثار بین‌المللی را هم در این موزه نمایش دهیم.

وی گفت: در این موزه همایش، ورک شاپ، دوره های آموزشی هنری مختلف و سمینارهای هنری برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به ورک شاپ هنر محیطی با حضور احمد نادعلیان و ورک شاپ نقاشی با حضور محمد مهدی علیزاه اشاره کرد.

یکی از اقدامات درخور این مرکز اختصاص یکی از گالری های آن به نمایشگاه های انفرادی هنرمندان است که به گفته رئیس موزه هنرهای معاصر اهواز، با توجه به اینکه این شهر فاقد هرگونه گالری خصوصی مناسب جهت ارائه آثار هنری هنرمندان است،گالری شماره 5 موزه به برپایی نمایشگاه های انفرادی اختصاص یافته که با استقبال خوب هنرمندان در چند سال اخیر به ویژه در سال 91 بیش از 12 نمایشگاه انفرادی در رشته های مختلف هنری را پوشش داده است.

گفتنی است، علاوه بر برنامه های یاد شده می توان به ششمین دوره نمایشگاه منتخب نقاشی نسل نو، دومین دوره خوشنویسی "در سوگ یار"، یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی،دومین نمایشگاه فروش آثار هنری، نمایشگاه خاطره خاک به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه نقاشی به حمایت از کودکان سرطانی، نمایشگاه عکس و نقاشی دیجیتال "میقات نور"، نمایشگاه هنر جدید "خارج از زمان"، سومین سوگواره عکس عاشورا، نمایشگاه خوشنویسی"خط سرخ شهادت"، پنجمین دوره نمایشگاه فجر و نمایشگاه حجم و چیدمان اشاره کرد که در سال 1391 در این مجموعه برپا شده اند و مجموع مخاطبین برنامه های هنری سال 91 در این موزه 150 هزار بازدید کننده بوده است. بر این اساس موزه هنرهای معاصر اهواز در سال گذشته روزانه به طور میانگین بیش از چهارصد نفر بازدید کننده داشته است که با در نظر گرفتن مهجوریت هنرهای تجسمی در اذهان عمومی رقم قابل توجهی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/38