ابوالقاسم عتیقه‎چی، هنرمند نقاشیخط در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین درباره نمایشگاه تازه خود که به مناسبت ماه مبارک رمضان در موزه هنرهای زیبای کاخ سعدآباد برگزار می‌شود گفت: نمایشگاه تازه من که 27 تیر در موزه هنرهای زیبا افتتاح می‌شود مجموعه‌ای از 20 تا 25 اثر نقاشیخط است که برای نخستین بار در این نمایشگاه روی دیوارخواهد رفت.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه آثاری به نمایش درمی‌آید که بین سال‌های 2008 تا 2013 خلق شده‌اند و به دوره قبلی آثار من که کلاسیک - مدرن بود تعلق دارند و در بیشتر آنها تلفیقی از ثلث و نسخ کار شده است.

این هنرمند درباره یکی از آثار این نمایشگاه که با الهام از پرده کعبه خلق شده است توضیح داد: این پرده کعبه، یک کار سه لته‎ای است که ابعاد کلی آن 2 در 60/3 متر است و در آن خطوط ثلث، نسخ و ریحانی با هم تلفیق شده است.

عتیقه‎چی ادامه داد: یکی دیگر از این آثار نیز یک مرغ بسمل با ابعاد 180 در 360 سانتی متراست که می‎توان آن را بزرگترین مرغ بسملی دانستکه تاکنون کار شده است. این اثر را با خط نسخ کار کرده‎ام و در آن گردش‌های دورانی زیبایی دیده می‎شود. به جز این کار مرغ بسملی با خط کوفی نیز در میان این آثار وجود دارد.

وی افزود: همچنین در 10 تابلوی 100 در 120 سانتی متری نیز آیت‎الکرسی را به صورت کامل کار کرده‎ام. در این اثر 10 لته‎ای از خطوط نسخ و ثلث همراه با کارهای ابداعی برای زیباسازی تابلوها استفاده شده است.

نمایشگاه نقاشیخط‌های عتیقه‌چی از 27 تیر تا 17 مرداد در موزه هنرهای زیبای کاخ سعدآباد برپاست و علاقه‎مندان به بازدید از آن می‎توانند به نشانی خیابان ولیعصر - خیابان شهید فلاحی ( زعفرانیه ) - انتهای خیابان شهید کمال طاهری مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 54/32