به گزارش هنرآنلاین؛سید سعید سرابی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی عفاف و حجاب، نمایشگاه پوشش اسلامی، برگزاری جلسات کمیسیون عفاف و حجاب، انجام تبلیغات محیطی و ... از فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب است.

وی تصریح کرد: باید بدانیم حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی نیست، بلکه از ضرورت‌های اجتماعی جوامع انسانی است که با وجود آن منافع و تاثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و رعایت‌نکردن آن، زیان‌ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست بر جای می‌گذارد.

سرابی ادامه داد: نگاه اسلام به زن همراه با حرمت و کرامت است، اسلام در بدو پیدایش، زنان را از اسارت فرهنگ جاهلی نجات داد و قدر و منزلت و شخصیت انسانی از دست رفته آنان را در فرهنگ جاهلی مرد سالار احیا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار داشت: رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای زنان و مردان مؤمن و مسلمان، تکلیف الهی است.

وی ادامه داد: رعایت آن، علاوه بر این که سبب عمل به دستورات الهی می‌شود، شخصیت فردی اجتماعی و معنوی انسان محجوب و پاکدامن، سیر صعودی پیدا کرده و نردبان تعالی و تکامل را یکی پس از دیگری طی می‌کند و از سوی دیگر در تأمین بهداشت روحی و روانی و آرامش خانواده‌ها و صفا، نورانیت و امنیت در جامعه نقش به سزایی ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر کارهای خوبی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی عفاف و حجاب انجام شده است، بانوان جامعه اسلامی باید پیام‌رسانان خوبی برای نسل‌های نوجوان و جوان امروزی و نسل‌های آینده باشند و تا بتوانند فرهنگ حجاب و عفاف را نهادینه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: سلامت اجتماعی ثمره نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه است و این یکی از راه‌های پیشرفت زنان جامعه به شمار می‌رود.

منبع:خبرگزاری فارس

انتهای پیام/62