به گزارش هنرآنلاین؛حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد صبح امروز در همایش حجاب گوهر برتر در اردبیل اظهار داشت: اگر زنان و حتی مردان ما نسبت به این موضوع غفلت کنند و بی‌توجه باشند بد‌حجابی می‌تواند زمینه بسیاری از ناهنجاری‌ها را فراهم آورده و زمینه یک حرکت مخرب را در جامعه مهیا کند که خود دامنه معاصی و گناهان را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم در آیات متعدد؛ پروردگار متعال خطاب به نبی مکرم اسلام (ص)حفظ حجاب و پوشش شایسته زنان را مورد تاکید قرار داده تا در سایه عفت و حریت زنان از تعرض و جسارت در امان بوده و به یک گوهر حقیقی تکیه کنند و از برخی حرکت‌های نابهنجار دور شوند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل یادآور شد: اگر امروز شاهد برخی بدحجابی‌ها و غفلت‌ها در این حوزه هستیم ناشی از هشدار ندادن‌ها و تذکر ندادن‌هایی است که گاه گناه آن به گردن ما می‌افتد چرا که اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود نتیجه آن جز بد‌حجابی و بی‌حجابی و گرفتار شدن در دامن گناه و آلودگی چیز دیگری نیست.

رجب‌نژاد گفت:‌ هر چند زنان ایرانی در طول تاریخ این سرزمین همیشه به عفت و زینت حجاب آراسته بوده‌اند اما با گذشت روزگار و تلاشی که نظام‌های سلطه در ضربه زدن به حقیقت و هویت حجاب داشته‌اند زمینه برخی کج‌فهمی‌ها و کج‌اندیشی‌ها را شاهد هستیم به طوری که حتی روشنفکران ما نیز امروز برای نشان دادن روشنفکری خود به برخی مظاهر بی‌حجابی روی آورده‌اند و سعی کرده‌اند خودشان را همسو با مظاهر غرب آراسته به خصلت‌های نکوهیده کنند.

وی تصریح کرد: امروز نظام غرب از طریق کانال‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای مدها و بسیاری از الگوهای زشت و زننده را برای زنان ما ترویج و تبلیغ می‌کنند که اگر هوشیار نباشیم و در برابر این هجمه‌ها الگویی بهتر ارائه نکنیم قطعاً‌ گرفتاری ما در این حوزه روز‌افزون خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل افزود: ایجاد فضای سالم تربیتی برای نسل آینده نیاز به رعایت موازین و الگوهای شایسته اسلامی و ارزشی دارد که بهتر است خانواده‌ها در این زمینه به هوش باشند و اجازه ندهند این حریم آلوده به اغراض و امراض مستبدانی باشد که دوست ندارند آثار حجاب در جامعه متجلی شود.

رجب‌نژاد در پایان سخنان خود بیان داشت: یکی از آثار رعایت حجاب برقراری سلامت روحی ـ روانی و امنیت در جامعه است چرا که اگر این کرامت اصیل زنان مورد خدشه قرار گیرد زمینه برای فرصت‌طلبان فراهم می‌آید تا از چنین فضای برقرار شده سوء استفاده کنند.

انتهای پیام/62