به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام علی اسماعیلیان، دبیر پنجمین جشنواره نماهنگ رضوی ، نقش هنرمندان، نویسندگان، شاعران، فیلم‌سازان در معرفی فرهنگ رضوی به جامعه در قالب هنر را بسیار مؤثر دانست و گفت: همجوار بودن با بارگاه امام هشتم یک توفیق و موهبت الهی است که نصیب ملت ما شده است و می‌طلبد به شکرانه آن تمام تلاش خود در معرفی ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) به مردم دنیا را به‌کار بگیریم.

وی افزود: هنرمندان در قالب موسیقی، فیلم، نماهنگ، ادبیات داستانی، شعر، داستانک و پیامک می‌توانند به زیبایی ابعاد بارز شخصیتی و مبارزاتی امام رضا(ع) را برای مردم تبیین و معرفی کنند.

اسماعیلیان به میزبانی لرستان برای برگزاری جشنواره سراسری نماهنگ رضوی اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است که در ایام دهه کرامت علاوه بر مرکز استان که میزبان جشنواره نماهنگ رضوی است تمام شهرهای استان نیز رنگ و بوی رضوی به خود بگیرد که در این راستا در هر شهرستان استان یک برنامه جنبی با موضوع رضوی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره نماهنگ رضوی با یادآوری اینکه در ایام دهه کرامت لرستان یکپارچه رضوی می‌شود و هیچ یک از شهرستان استان از برنامه رضوی محروم نمی‌ماند، تصریح کرد: برگزاری این قبیل جشنواره‌ها که با موضوع امام رضا(ع) به‌صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود گام مؤثری در برگزاری تبیین شخصیت امام رضا(ع) برای همه مردم است و در این بین زبان هنر می‌تواند که تأثیرگذاری این کار را چندین برابر کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: نماهنگ دو جنبه هنری شامل موسیقی و تصویری دارد و این دو جنبه در روح و فکر شنونده و بیننده بسیار تأثیرگزار است.

وی به تلاش‌های دشمنان اسلام در ترویج عرفان‌های کاذب و نوظهور برای مقابله با فرهنگ اصیل و ریشه‌دار اهل بیت(ع) اشاره و تصریح کرد: این قبیل عرفان‌های کاذب و نوظهور به هیچ وجه نمی‌تواند عشق و ارادت مردم به‌ویژه مردم لرستان که همواره محب اهل بیت(ع) بوده‌اند را خدشه‌دار کند و بی‌شک با برگزاری جشنواره‌هایی در ارتباط با ائمه اطهار(ع) و امام رضا(ع) می‌توانیم فرهنگ اهل بیت(ع) و فرهنگ رضوی را به دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام/38