خاطره صفاجو؛ نمایشگاه گردان "مهمانی هنرمندان2" در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه که 28 تیر در خانه هنرمندان افتتاح می‎شود 75 اثر از 60 هنرمند برجسته کشور در گالری‌های پاییز، ممیز، زمستان و میرمیران خانه هنرمندان در معرض دید علاقه‎مندان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این آثار در واقع آن بخش از هنر معاصر ما هستند که به نگارگری و کالیگرافی و کاربرد این دو عنصر هنری در فضای هنر معاصر نظر دارند.

صفاجو درباره بخش نقاشیخط این نمایشگاه اظهار کرد: همیشه آثار هنرمندان متقدم و پیشکسوت نقشیخط در نمایشگاه‎های مجزا به نمایش درمی‎آید به همین دلیل ما هنرمندان جوان را نیز در این نمایشگاه جای دادیم تا روند این هنر معاصر در یک مجموعه منسجم قابل دیدن و بررسی باشد.

گالری‌گردان این نمایشگاه درباره اینکه چرا نمایشگاه امسال برخلاف سال گذشته بخش خوشنویسی ندارد نیز گفت: ترجیح دادیم خوشنویسی را درکنار نقاشی و نقاشیخط نداشته باشیم زیرا این دو نزدیکی بیشتری با هم دارند و بسیاری از اساتید نقاشیخط نیز اعتقاد دارند که کار آنها بیشتر نقاشی است تا خوشنویسی.

وی همچنین درباره هنرمندان حاضردر این نمایشگاه گفت: در رشته نقاشی از علی اکبر صادقی، صادق تبریزی، بهزاد شیشه گران، رکسانا منوچهری، علی اتحاد، علی زعیم، پدرام تنعمی، حسین فصیح، سعید معیری زاده، لادن بروجردی، شمس الدین قاضی، عبدی اسبقی، سیامک فیلی زاده، علی ترقی جاه، مهرداد خوشبختی، شمس الدین قاضی، حجت امانی، لادن بروجردی، شمس الدین قاضی، مهدی احمدی، سیامک فیلی زاده و فرشید منفرد آثاری به نمایش درخواهد آمد و در بخش نقاشیخط نیز گالری‎های خانه هنرمندان میزبان نقاشی خط‎های اسد الله کیانی، علی شیرازی ، صداقت جباریT فرامرز پیل آرام، عین الدین صادق زاده، اسرافیل شیرچی، نصرالله افجه ای، هادی روشن ضمیر، ابوالقاسم عتیقه چی، فرناز جهان بین، علیرضا کرمی، حسین کاشیان، کوروش قاضی مراد، محمد بزرگی، مهرداد شوقی، کیارش یعقوبی، بهرام حنفی، بابک رشوند، هوناز آفاقی، محمد سررشته، علیرضا آستانه و احمد میرزا زاده خواهد بود.

نمایشگاه "مهمانی هنرمندان2" تا 6 مرداد در خانه هنرمندان برپاست و علاقه‎مندان به بازدید از آثار می‏توانند به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 65/32