به گزارش هنرآنلاین؛شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران (رییس شورای سیاستگذاری جشنواره)و رئیس جدید پاکستانی مؤسسه اکو و سفرای 15 کشور، دهمین جشنواره بسم‌الله افتتاح شد.

در این مراسم محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت فضایل بسم‌الله و هم‌چنین پشتکار جشنواره بسم‌الله طی سال‌های اخیر و اراده‌ بخش خصوصی در حوزه هنر دینی و معنوی تأکید کردند.

محمد هادی ایازی معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: شهرداری باید از آثار راه‌یافته جشنواره و خوشنویسی آیه مبارک بسم‌الله و خطوط قرآنی در زیباسازی شهر تهران نیز استفاده نمایند.

در این مراسم که با خیل علاقه‌مندان و هنرمندان در محل مؤسسه اکو روبه رو شده بود،‌ رئیس جدید مؤسسه اکو پرفسور افتخار حسین عارف از برنامه اکو در جهت حمایت از جشنواره‌های فرهنگی از جمله جشنواره بسم‌الله عنوان کرد.

در مراسم افتتاحیه که با حضور 15 کشور از جمله سفرای بوسنی، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و ... حضور داشتند از آثار دهمین جشنواره بسم‌الله دیدن نمودند.

کمره‌ای مسئول جشنواره در این مراسم از جهانی شدن جشنواره بسم‌الله عنوان کرد و گفت :امروز با حضور سفرای بیش از 15 کشور، نشان ارادت کشورهای دنیا به موضوع وحدت‌بخش بسم‌الله است و امید است در دهه دوم جشنواره بسم‌الله تعداد شرکت‌کنندگان به 150 کشور برسد.

در حاشیه‌ی دهمین جشنواره بسم الله می‌توان از حضور چشمگیر شبکه‌های تلویزیونی خارجی از جمله آسیا لبنان، المناء و روئیترز و ... نام برد.

در حین رونمائی از آثار جشنواره توسط ایازی و دکتر حسینی، مسئول جشنواره بسم‌الله گفت از فصل مشترک شهرداری و ارشاد که توسط جشنواره بسم‌الله موجب وحدت بیشتری شد بسیار خرسندم.

از موارد قابل توجه در این مراسم قول خرید پنج اثر خوشنویسی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پنج اثر نقاشیخط توسط ایازی بود.

در این مراسم مهمانان و مدیران عامل بانک‌های کشاورزی و بانک اقتصاد نوین نیز حضور داشتند.هم‌چنین بنا به دستور معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی کلیه راه‌یافتگان به دهمین جشنواره بسم‌الله تا مبلغ 50 میلون ریال وام از صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان عرصه‌های قرآنی شهرداری دریافت می‌نمایند.

بیش از شش هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بسم الله ارسال شده بود که از این تعداد بیش از یکهزار و ۳۰۰ اثر متعلق به هنرمندانی از هشت کشور از جمله پاکستان، ترکیه، بوسنی، افغانستان، اردن و چین است. دهمین جشنواره هنری بسم‌الله در سه رشته گرافیک، خوشنویسی و تصویرسازی ماه رمضان امسال همزمان با برگزاری دومین حراج هنرهای قرآنی و خوشنویسی در تهران برگزار شده و طی آن ۴۰ اثر خوشنویسی و ۸۰ تابلو لوگو تایپ به معرض نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

32/320