به گزارش هنرآنلاین، پس از اتمام نمایشگاه هنرمند آلمانی گونتر اوکر که به زخم‎ها و پیوندها در دنیای معاصر با رویکرد صلح جهانی پرداخته بود نوبت به هنرمند اصفهانی الاصل رسید که آثار خود را با محوریت آثار باستانی در ایران و جهان به دیوارهای موزه هنرهای معاصر اصفهان آویزان کند.

اصغر آدمی عکاسی اصفهانی که به نوعی می‎توان او را پیشکسوت عکاسی نیز عنوان کرد به زادگاهش بازگشته و گوشه‎ای از دیوارهای موزه هنرهای معاصر شهرش را میزبان آثار خویش کرده است تا آثار باستانی جهان را به روایت تصویر برای همشهریانش بیان کند.

آدمی سالیان سال از عمر کاری خویش را صرف عکاسی از آداب و رسوم، ویژگی‎ها و خصوصیات زندگی اقوام و طبیعت ایرانی کرده و آرشیو بزرگی را در این خصوص با عنوان پرشیا به نام خویش به ثبت رسانده است، اما نمایشگاهی که هم اینک در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا است با رویکرد و موضوعی متفاوت برپا شده است.

اصغر آدمی نمایشگاهی از نگاه موشکافانه خود به اقوام، آثار باستانی و طبیعت هند، پاکستان و نپال را به روایت تصویر بر دیوارهای موزه هنرهای معاصر اصفهان میخکوب کرده است و شاید عنوان نیروانا به روایت تصویر را به منظور نشان دادن عمق آرامش ذهن در نتیجه نگاه به این آثار برای این نمایشگاه برگزیده است.

نیروانا به روایت تصویر فرصتی برای هنرمندان و علاقه‌مندان به آداب و فرهنگ و رسوم مردمان همسایه شرقی ایران زمین است.

علاقه‌مندان تا 15 مرداد ماه فرصت دارند 40 استدلال و برداشت آزاد تصویری اصغر آدمی پیشکسوت هنر عکاسی را در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نظاره بنشینند.

انتهای پیام/