به گزارش هنرآنلاین، مدیریت امور هنری شهرداری مشهد درآستانه میلاد با سعادت امام رضا(ع) و هفته دفاع مقدس، فراخوان فضاسازی شهر مشهد با یادمان‌های هنری در دهه کرامت و هفته دفاع مقدس را به صورت همزمان منتشر کرد.

این فراخوان با هدف توجه و ارتقای هنرمعنوی و ملی در شهر مشهد منتشر شده و طی آن تلاش می‌‌گردد تا با خلق و ارائه آثار ماندگار هنری در شهر، تاثیر آن بر هویت و فضای کالبدی شهر با تاکید بر نگرش اسلامی، ملی و بومی مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ این فراخوان در انتخاب آثار به تاکید و توجه بر آداب و رسوم زیارت، توجه به مجسمه های فیگوراتیو با موضوع زیارت، صلوات خاصه و حدیث سلسله الذهب، توجه به ابعاد اجتماعی و بومی ارزشهای دفاع مقدس و شهید گمنام توجه خواهد داشت.

همچنین انتظار می‌رود هنرمندان در طراحی آثار خود به نوآوری و خلاقیت در زمینه ایده، روشهای اجرایی و کاربرد مواد و مصالح، فضاهای موجود در شهر و مسیرهای منتهی به حرم مطهر نیز توجه داشته باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند تصاویری از ماکت ساخته شده یا فایل طراحی آثار خود را از طریق سایت www.artmashhad.ir به دبیرخانه دریافت آثار ارسال نموده و پس از دریافت کد اثر از طریق سامانه پیام کوتاه آن را بر روی ماکت درج نمایند و آثار طراحی شده را حداکثر تا تاریخ 27 تیرماه به دبیرخانه تحویل نمایند.

انتهای پیام/