به گزارش هنرآنلاین؛ ناصر امین‌زاده، با بیان این مطلب، برای دومین بار از شهردار تهران خواست تا نام پرچم، بر یکی از اصلی‌ترین میادین، خیابان‌ها، یا هر یادمان ماندگاری که به لحاظ اهمیت، در شأن مهم‌ترین نماد رسمی کشور باشد، نهاده شود.

رئیس نخستین جشنواره پرچم با بیان این‌که اقدامات، خدمات و فعالیت‌های ارزشمند و کم نظیر دکتر قالیباف در طول مدت خدمت ایشان در شهرداری تهران بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: امروز به برکت تلاش‌های شبانه‌روزی شهردار تهران و همکاران‌شان، به ویژه در زمینه اجرای مصوبه شورای شهر تهران، شاهد اتفاق فرخنده ای در خصوص برافراشته شدن پرچم مقدس در میدان‌ها، بوستان‌ها، بزرگراه‌ها و خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر تهران، پرچم‌های زیادی در اندازه‌های گوناگون هستیم.

امین‌زاده افزود: دیدن پرچم جمهوری اسلامی که در نقاط مناسب و بر بلندای اماکن شهر به اهتزاز درآمده، موجب ایجاد غرور، خوشحالی، افتخار و شور و نشاط در هر شهروند ایرانی می‌شود؛ چراکه پرچم نماد هویت ایرانی اسلامی، حاکمیت ملی، تشخص، اقتدار و تمامیت ارضی کشور است و رنگ، شکل و نمادهای منقوش بر پرچم، چکیده‌ای از فرهنگ، اعتقادات، باورها و آرمان‌های جامعه بوده و مهم‌ترین اصول نظام اسلامی را در خود نهفته دارد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 5، با اشاره به وجود تنها یک خیابان فرعی به نام پرچم خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها یکی از خیابان‌های فرعی در محدوده‌ منطقه‌2، پایین‌تر از میدان توحید، حد فاصل خیابان‌های شهید نواب صفوی و شهید علی شکاری به این نام موسوم است که این، شایسته جایگاه مهم‌ترین نماد ملی کشور نیست.

رئیس فرهنگسرای فردوس، ضمن تاکید بر اهمیت تکرار نام پرچم در زبان و حک آن در اذهان مردم، گفت: با توجه به دغدغه‌های فراوان شهردار تهران در حوزه فرهنگ و از جمله برای احیای جایگاه ویژه‌ پرچم شکوهمند کشور عزیزمان در کلان‌شهر تهران، بجاست که با نامگذاری یکی از اصلی‌ترین میادین، خیابان‌ها، اتوبان‌ها، یا هر یادمان ماندگاری که به لحاظ اهمیت، در شأن مهم‌ترین نماد رسمی کشور باشد و پازل خدمات ماندگار شهردار تهران هم کامل شود.

رئیس جشنواره پرچم پیش از این نیز در نامه‌ای خطاب به امیر خوراکیان ، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از وی خواسته بود تا نام پرچم از طریق شورای شهر و شهرداری تهران بر یکی از اصلی‌ترین میادین، خیابان‌ها، یا یادمان‌های کلانشهر تهران نهاده شود. نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به ریاست ناصر امین‌زاده و دبیری محسن یونسی، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 5 و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

32/320